A A+ A++

45 proc. polskich konsumentów zamawia produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych, a 80 proc. firm korzystających z tego kanału sprzedaży potwierdza, że pozwoliło im to poprawić lub znacznie poprawić przychody – wynika z badania Adyen Retail Report.

Już nie tylko lajki. Firmy zwiększają przychody dzięki sprzedaży przez media społecznościowe
fot. Master1305 /

Według badania 45 proc. Polaków korzysta z mediów społecznościowych w celach zakupowych. Robią to średnio cztery razy w miesiącu, wydając przy tym 580,18 zł, czyli ok. 7 tys. zł rocznie. Wzrost wykorzystania platform społecznościowych do zamówień jest szczególnie zauważalny w dwóch przedziałach wiekowych: 16-19, oraz 59-77 lat (odpowiednio 32 proc. i 35 proc). 59 proc. osób w wieku 16-19 lat deklaruje, że zrobiło w ten sposób zakupy w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

“Zintegrowane funkcje w serwisach takich jak Instagram, Facebook czy Pinterest umożliwiają przeglądanie, wybieranie i nabywanie produktów bezpośrednio z proponowanych ofert. To sprawia, że proces zakupowy jest bardziej płynny i natychmiastowy, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji i lojalności klientów” – twierdzi Adyen Retail Report.

Pod względem zakupów w mediach społecznościowych największą popularnością cieszy się Facebook Marketplace (76 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Instagram Shop (34 proc.) przy czym częściej wybierali go ludzie z przedziału wiekowego 16-19 lat. TikTok Shop natomiast zajął trzecie miejsce we wszystkich grupach wiekowych (28 proc.).

Z badania wynika, że “obecnie 37 proc. przedsiębiorstw korzystało z handlu społecznościowego do sprzedaży swoich produktów. Odsetek był najwyższy w kategoriach: artykułów sportowych i outdoorowych (46 proc), mody (43 proc.), wyposażenia domu (42 proc.) oraz odzieży i akcesoriów (42 proc.). 4 na 5 podmiotów korzystających z handlu społecznościowego (80 proc.) twierdzi, że poprawiły lub znacznie poprawiły swoje przychody” – przekazano.

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

Adyen Retail Report twierdzi, że “inwestowanie w nowoczesne rozwiązania jest kluczowym krokiem dla firm, które chcą być konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego”.

W raporcie zaznaczono, że co czwarta polska firma chciałaby oferować nowe sposoby płatności (mobilne terminale płatnicze, kasy samoobsługowe), a także wprowadzić kioski oraz tzw. smart mirrors. Chęć korzystania z takich technologii wyraża 32 proc. konsumentów, którzy twierdzą, że dzięki tego typu technologii zakupy w sklepie byłyby szybsze. Smart mirrors to interaktywne urządzenia, które łączą funkcje zwykłego lustra z technologią cyfrową, oferując nowe możliwości np. w zakresie przymierzania ubrań czy testowania makijażu.

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br. na grupie 38 tys. konsumentów i 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z Wielkiej Brytanii, Singapuru, Hongkongu, Japonii, Australii, ZEA, Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Polski, Belgii, Holandii, Brazylii, Norwegii, Danii, Szwecji, USA, Kanady, Malezji, Meksyku, Austrii, Szwajcarii, Chin oraz Indii. W Polsce badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono na grupie 500 osób zarządzających spółkami handlowymi oraz 1000 konsumentów. (PAP)

fos/ malk/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł7. Extremalna Trójka trwa
Następny artykułWrzuć tabletkę, zalej gorącą wodą i poczekaj 15 minut. Odpływ w brodziku szybko się odetka