Na portalu NowyMarketing Mateusz Zaremba analizuje strategie pozycjonowania marki miejsca największych miast Polski. Wśród nich Wrocławia.
Autor, strateg biznesowy i marketingowy, przeanalizował miejskie strategie wizerunkowe. Dane przepuścił przez stworzony przez siebie ChatGPT 4o i wytypował postać odpowiadającą deklarowanym wartościom miast.
Wrocław okazał się być Galadrielą z „Władcy Pierścieni”.
Piękno, mądrość, siła
Wrocław swoją strategię opublikował na początku 2021 roku. Wówczas miasto dostało nową misję, a brzmi ona:
Miasto piękne, zasobne, mądre, które jednoczy i inspiruje
Strategia Wrocław 2030
Za tym hasłem kryją się cztery główne wartości:
- solidarność, lokalność i budowanie społeczności;
- kreatywność, z dużym potencjałem akademickim i kulturowym;
- ekologia, funkcjonalne i nowoczesne;
- dostosowanie do potrzeb mieszkańców.
Pliki do pobrania
I zdaniem ChatGPT 4o są one tożsame z wartościami Galadrieli z „Władcy Pierścieni”. Bo jej kraina, Lothlórien, jest pełna magii i bogactwa. „Jednoczy i inspiruje innych bohaterów, oferując im wsparcie, mądrość i nieocenioną pomoc w ich misji” – czytamy w analizie Mateusza Zaremby.
Górnolotne wartości o ludzkim wymiarze
W subiektywnej tabeli oceniającej siłę pozycjonowania się marki miejsca Wrocław zajął silną trzecią pozycję. Zaraz za Białymstokiem – reprezentowanym przez Jane Goodall w roli Pyzy na polskich dróżkach; i Łodzią jako David Bowie.
W podsumowaniu Mateusz Zaremba docenił (słuszną) ambicję Wrocławia. I dodał: „Wartości dość górnolotne, ale porządna egzekucja jest w stanie nadać im bardziej ludzki wymiar”.
Zobacz również
Pliki do pobrania
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS