A A+ A++

Na portalu NowyMarketing Mateusz Zaremba analizuje strategie pozycjonowania marki miejsca największych miast Polski. Wśród nich Wrocławia.

Autor, strateg biznesowy i marketingowy, przeanalizował miejskie strategie wizerunkowe. Dane przepuścił przez stworzony przez siebie ChatGPT 4o i wytypował postać odpowiadającą deklarowanym wartościom miast.

Wrocław okazał się być Galadrielą z „Władcy Pierścieni”.

Piękno, mądrość, siła

Wrocław swoją strategię opublikował na początku 2021 roku. Wówczas miasto dostało nową misję, a brzmi ona:

Miasto piękne, zasobne, mądre, które jednoczy i inspiruje

Strategia Wrocław 2030

Za tym hasłem kryją się cztery główne wartości:

  • solidarność, lokalność i budowanie społeczności;
  • kreatywność, z dużym potencjałem akademickim i kulturowym;
  • ekologia, funkcjonalne i nowoczesne;
  • dostosowanie do potrzeb mieszkańców.

Pliki do pobrania

I zdaniem ChatGPT 4o są one tożsame z wartościami Galadrieli z „Władcy Pierścieni”. Bo jej kraina, Lothlórien, jest pełna magii i bogactwa. „Jednoczy i inspiruje innych bohaterów, oferując im wsparcie, mądrość i nieocenioną pomoc w ich misji” – czytamy w analizie Mateusza Zaremby.

Górnolotne wartości o ludzkim wymiarze

W subiektywnej tabeli oceniającej siłę pozycjonowania się marki miejsca Wrocław zajął silną trzecią pozycję. Zaraz za Białymstokiem – reprezentowanym przez Jane Goodall w roli Pyzy na polskich dróżkach; i Łodzią jako David Bowie.

W podsumowaniu Mateusz Zaremba docenił (słuszną) ambicję Wrocławia. I dodał: „Wartości dość górnolotne, ale porządna egzekucja jest w stanie nadać im bardziej ludzki wymiar”.


Zobacz również

Pliki do pobrania

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIntel wstrzymuje rozbudowę swojej fabryki w Izraelu
Następny artykułHandel w niedzielę. Kościół mówi zdecydowane “nie”