Mini Cooper nowej generacji miał być dostępny tylko w wersji elektrycznej, ale z tego pomysłu szybko się wycofano. Poza wariantem bateryjnym w sprzedaży jest również odmiana spalinowa, która właśnie debiutuje w bardziej praktycznej, 5-drzwiowej wersji nadwozia. Dla pasażerów tylnego rzędu większy rozmiar będzie miał znaczenie.
Nowy Mini Cooper 5D ma 4036 mm długości, 1744 mm szerokości i 1464 mm wysokości. Względem 3-drzwiowej wersji nadwozia ma więc o 160 mm dłuższe nadwozie i o 72 mm większy rozstaw osi (2567 mm). Większy gabaryt bezpośrednio przekłada się na ilość miejsca w kabinie i przestrzeń bagażową, która liczy 275 litrów (+65 litrów względem wersji 3-drzwiowej). Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika można zwiększyć ze standardowych 275 do 925 litrów (+200 litrów względem wersji 3-drzwiowej.
Pięciodrzwiowy wariant, podobnie jak jego mniejszy odpowiednik, jest dostępny w wersji C i S. W jednej i w drugiej za za przenoszenie momentu obrotowego na przednie koła odpowiada automatyczna, 7-stopniowa przekładnia automatyczna. W odróżnieniu jednak od odmiany 3-drzwiowej, nowa 5-drzwiowa nie występuje na tę chwilę w wariantach elektrycznych.
Pierwsza jest napędzana 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który generuje moc 156 KM (przy 4900-6500 obr./min.) i 230 Nm momentu obrotowego (przy 1500-4600 obr./min.). W słabszym wydaniu pierwsza “setka” pojawia się równo po 8 sekundach, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Trzydrzwiowy wariant jest nieco szybszy, bowiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy.
Mocniejszy wariant napędza 4-cylindrowy “benzyniak” o pojemności 2-litrów, generujący moc 204 KM (przy 5000-6500 obr./min.) i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1450-4500 obr./min). W efekcie sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wynosi 242 km/h. Trzydrzwiowy odpowiednik tej wersji potrzebuje do osiągnięcia “setki” 6,6 sekundy.
Poza wymiarami kabina się nie zmieniła. W kokpicie pierwsze skrzypce gra wyświetlacz OLED z nowym systemem multimedialnym Mini 9. W jego górnej części wyświetlane są informacje dotyczące pojazdu tj. prędkość i zużycie paliwa, zaś niżej ułożone są widżety do sterowania różnymi funkcjami auta. Na samym dole można z kolei znaleźć skróty kierujące do nawigacji, multimediów, ustawień telefonu czy klimatyzacji.
Pod okrągłym ekranem wymiarów niewielkiej pizzy (240 mm) znajdziemy zestaw fizycznych przełączników, selektor trybów jazdy czy indukcyjną ładowarkę. Opcjonalnie dostępny jest też wyświetlacz HUD (Head-Up Display), który wyświetla wszystkie istotne informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.
Pięciodrzwiowy wariant Mini Coopera jest dostępny w 11 kolorach nadwozia i w kilku wersjach wyposażenia – Essential, Classic, Favoured i JCW. Standardowa linia “Essential” podkreśla minimalistyczny wygląd i wyróżnia się takimi elementami … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS