Alfa Romeo Junior już w Polsce
Ten model otwiera gamę włoskiej marki. Alfa Romeo Junior wjeżdża na rynek i zamierza powalczyć o klienta w segmencie B-SUV. Auto już w chwili debiutu ma dość bogatą historię – zdążyło bowiem zmienić nazwę po tym, jak zostało zaprezentowane jako Alfa Romeo Milano. Z pretensjami o użycie tej nazwy do Stellantisu zwrócił się włoski rząd. Zdaniem Rady Ministrów, model produkowany w polskiej fabryce nie mógł nosić nazwy włoskiego miasta, a Alfa Romeo szybko poddała się naciskom, sięgając po sprawdzoną nazwę wykorzystywaną już w przeszłości. Junior nie wziął się znikąd – to nawiązanie do modeli coupe z lat 60.
Rys historyczny nie ma jednak większego znaczenia dla rynkowego sukcesu nowej Alfy, a warto dodać, że apetyt jest w tej kwestii spory. Alfa Romeo czekała na małego SUV-a długie lata, a od powodzenia Juniora zależy dziś naprawdę wiele. Każdy Alfisti chciałby powrotu do sportowych coupe, a może nawet obecności supersamochodu w gamie modelowej. Każdy miłośnik marki musi też pamiętać, że na takie “fanaberie” Alfa Romeo musi najpierw zarobić, a dziś dojnymi krowami, które zwiększają rentowność są właśnie SUV-y i crossovery.
Nowa Alfa Romeo debiutuje. Junior wchodzi do gry
Junior dzieli płytę podłogową i garść rozwiązań z Fiatem 600 i Jeepem Avengerem. Podobnie jak te modele, zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Tychach. Podobieństw łatwo doszukać się w proporcjach, elementach wnętrza czy w rozwiązaniach technicznych. Alfa Romeo zyskała jednak również szereg modyfikacji, dzięki którym wyróżnia się spośród tej trójki. Właściwości jezdne mają zachwycać, a sportowy klimat dominuje.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS