rozwiń ›
Mazda 3 Sedan 2024 – test
Japońska marka nie zawodzi. Nowy rok przyniósł kolejne, subtelne ale przydatne zmiany. Kompaktowa Mazda 3 w wersji sedan zyskała aktualizacje systemów, nowe elementy wyposażenia czy porty USB-C, które wyparły coraz rzadziej stosowane gniazda USB-A. Taka ewolucja oznacza również, że Mazda 3 2024 została wyposażona w elementy, które teraz wymagane są przez unijne regulacje.
Obyło się bez rewolucji, bo kompakt był dobrze wyposażony jeszcze zanim przepisy zaczęły obowiązywać. Zgodność z rozporządzeniem GSR2 oznacza jednak, że w Maździe 3 pojawił się m.in. system ISA, który akustycznie upomina kierowcę o tym, że przekracza on dopuszczalną prędkość. Japończycy pokusili się na ukłon w stronę kierowców i dali możliwość wyciszenia alertów jednym, umieszczonym po lewej stronie od kierownicy przyciskiem. Proste i skuteczne – to rozwiązanie powinno znaleźć się w każdym aucie.
Mazda 3 – system ISA
Dlaczego możliwość wyciszenia powiadomień jest tak istotna? Bo przyda się nawet tym, którzy nie mają w zwyczaju przekraczać prędkości. Zdarza się, że poruszamy się zgodnie z obowiązującym limitem, a mimo to jazda odbywa się w akompaniamencie brzęczyków, głośnych powiadomień i nieustannego pikania. Tak właśnie dzieje się, gdy system rozpoznający znaki drogowe błędnie odczyta obowiązujący na danym odcinku drogi limit. Podobny efekt wystąpi, gdy układ monitorowania pasa ruchu nie dostrzeże tymczasowych lub mocno wytartych linii na drodze. Fałszywe alarmy dobiegają naszych us … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS