Firma Autopay uruchomiła pilotażowo usługę Click to Pay w Polsce – poinformowała we wtorkowym komunikacie Fundacja Polska Bezgotówkowa. Podano także, że do końca roku tę usługę zaoferują również inne firmy na polskim rynku.
“Fundacja Polska Bezgotówkowa we współpracy z organizacjami płatniczymi – Mastercard i Visa – kontynuuje prace, mające na celu akceptację globalnego standardu płatniczego na polskim rynku. Pierwsze wdrożenia Click to Pay są już faktem. Pilotaż usługi po stronie akceptacji uruchomił Autopay. Do końca 2024 roku Click to Pay będzie również dostępny w takich firmach jak: Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24, Tpay oraz Wordline” – wskazano we wtorkowym komunikacie fundacji.
Jak powiedziała cytowana w komunikacie prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa Joanna Erdman, celem wdrożenia jest “dostosowanie sieci akceptacji w Polsce do globalnego standardu, aby zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków na etapie dokonywania płatności”.
W komunikacie podano, że Click to Pay to metoda dokonywania płatności za zakupy online na urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon – oparta na globalnym standardzie SRC. Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart płatniczych i innych informacji podczas dokonywania płatności online. Dane karty są zapisane i przechowywane w bezpieczny sposób przez zaufane centra danych organizacji płatniczych. Usługa – po zapisaniu danych kart – działa z różnymi platformami zakupowymi w Polsce i na świecie.
“Usługa Click to Pay wykorzystuje technologię tokenizacji znaną już z innych rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w zaszyfrowany algorytm. Każdy token jest unikalny i tym samym bardzo trudny do odczytania” – wyjaśniono w komunikacie Fundacji Polska Bezgotówkowa. (PAP)
ms/ mick/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS