Informacja na koncie społecznosciowym pod osoby podszywajacej się pod znajomą z prosbą o udostępnienie płatności mobilnej BLIk z kryjacym się zamiarem oszustwa.
Płońscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie o dokonaniu oszustwa metodą „na BLIK”. 39-letnia mieszkanka pow. płońskiego za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z konta swojej znajomej w serwisie społecznościowym. Podająca się za koleżankę pokrzywdzonej osoba poprosiła ją o opłacenie zakupu przy użyciu kodu do płatności mobilnych. Swoją prośbę tłumaczyła tym, iż chwilowo taka forma płatności nie działa na jej koncie bankowym. Po podaniu kodu 39-latka otrzymała informację, że bank wstrzymał tę płatność i potrzebny jest kolejny kod. Wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów i zadzwoniła do znajomej. Ta oświadczyła, że straciła dostęp do swojego konta w mediach społecznościowych i to nie ona prosiła o opłacenie przesyłki.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
- potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
- sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie).
kom. Kinga Drężek-Zmysłowska KPP
Zdjęcie ilustracyjne: plonsk24.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS