A A+ A++

56 proc. ankietowanych zaplanowało w tym roku udział w imprezie grillowej, co oznacza spadek po raz pierwszy od 2021 roku – wynika z badania dotyczącego zainteresowania Polaków grillowaniem. Najczęściej kupowana jest kiełbasa, pieczywo i piwo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak poinformowała firma Inquiry, w tym roku po raz pierwszy od 2021 r. odnotowano niewielki spadek zainteresowania udziałem w imprezie z grillem. Wśród głównych powodów rezygnacji z takich spotkań wymieniono brak odpowiedniego miejsca oraz inne plany na weekend.

Z danych ankietowych wynika, że średnia kwota przeznaczona na jednorazowe zakupy grillowe w tym roku wyniosła 274 zł. To – zauważono – niewielka zmiana w stosunku do maja 2023, ale bardzo duża w porównaniu do badania w 2021 r., kiedy średnie wydatki wynosiły 186 zł.

Gdzie robimy zakupy na grilla

W publikacji zaznaczono, że miłośnicy grillowania zaopatrują się przede wszystkim w Biedronce, która cały czas jest wśród respondentów najczęściej wybieranym sklepem, w którym realizują zakupy na grilla. Popularność tej sieci nieco jednak spadła – wskazało ją 63 proc. w porównaniu do 68 proc. w 2021 r. Zyskała natomiast sieć Dino, którą wybrało 24 proc. badanych w porównaniu do 16 proc. w 2021 r.

Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2024 r. na reprezentatywnej próbie 1002 dorosłych Polaków (sondaż online na panelu YouGov).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStowarzyszenie Siatkarskie Marzenia otrzymuje 10 tys. zł na “Lato w Mieście”
Następny artykułKościół podzielony w sprawie mięsa. Którzy biskupi dali dyspensę na piątek?