Nowy ciągnik jest dwa razy bardziej wydajny niż ciężarówka Kenwortha z 2009 r. Kenworth pracował nad nowym projektem przez sześć lat. Efekt końcowy jest jak z filmu S-F. Kierowca siedzi daleko z przodu, po środku kabiny, koła są zakryte, silnik zamontowany jest za przednią osią. Jak wspomina Jim Walenczak, dyrektor generalny Kenwortha model T660 z 2009 roku był „prawdopodobnie najbardziej oszczędnym pojazdem ciężarowym w branży. Zużycie paliwa wahało się w okolicach 19,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Ile pali nowy, koncepcyjny modeli póki co nie wiadomo.
Kenworth Super Truck 2
Czytaj więcej
Tesla Semi Truck: Rewolucja w transporcie
Na początku 2018 roku Tesla pokazała produkcyjną wersję ciężarówki Truck Semi. Elektryczna ciężarówka może przejechać do 800 kilometrów i z szybkością do 104 km/h. Teraz firma zdradziła nieco więcej szczegółów o tym projekcie.
Znamy jedynie to, że silnik, wysokoprężny Paccar MX-11 ma moc 440 KM, wspomagany jest przez 48-woltowy generator elektryczny, który podczas hamowania ładuje akumulatory litowo-jonowe. Zgromadzony prąd może obsługiwać wentylatory, układ kierowniczy, pompy płynu chłodzącego i katalizator. Jednostka napędowa spełnia limity tlenku azotu CARB 2027. Ten silnik wysokopręż … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS