Porsche pokazało odświeżony model 911 Carrera, ale pewnie nikt tego nie zauważy, bo przy okazji zrobiło hybrydę z wersji GTS. Dzięki wsparciu prądu, Porsche 911 GTS T-Hybrid jest na prostej szybsze od GT3 RS.
Porsche robi wszystko, by zniechęcić do siebie ortodoksyjnych fanów modelu 911. Jakiś czas temu pożegnaliśmy ręczną skrzynię biegów, teraz do gamy wchodzi wersja hybrydowa. I co najgorsze – z zegarów znikają fizyczne wskazówki.
Zacznijmy od trzęsienia ziemi: nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w superlekki napęd hybrydowy oparty o zmodyfikowaną jednostkę o pojemności skokowej 3,6 l. 911 Carrera GTS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 312 km/h. Jest więc o 0,2 s szybsze od GT3 RS i kończy przyspieszać o 16 km/h później.
Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 oraz 718 zapewnia, że to układ hybrydowy idealnie dopasowany do 911, podnosząc wydajność i nie zaburzając koncepcji auta. Co się na niego składa?
Silnik benzynowy ma pojemność 3,6 litra – o 0,6 l więcej niż w poprzednim GTS-ie, co wynika za zastosowaniu cylindra o większej średnicy i zwiększeniu skoku tłoka. W konstrukcji tej zrezygnowano z napędu pasowego sprężarki klimatyzacji – jest ona sterowana elektrycznie, dzięki czemu silnik ma bardziej kompaktowe wymiary. Bokser generuje 285 KM mocy i 570 Nm momentu obrotowego.
Silnik korzysta z turbosprężarki, która ma swój własny silnik elektryczny – umieszczony między kołem kompresora a kołem turbiny. Ma on 15 KM mocy, pełni funkcję alternatora, a jego podstawowym zadaniem jest błyskawiczne rozpędzanie turbosprężarki, by natychmiastowo podnosiła ciśnienie doładowania. Nowa konstrukcja tego elementu pozwoliła na rezygnację z dwóch poprzednich, konwencjonalnych turbosprężarek.
Drugi silnik elektryczny zintegrowano z ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową PDK. Uwalnia on 54 KM mocy i 150 Nm momentu obrotowego, a zasila go akumulator o pojemności 1,9 kWh.
Systemowa moc całego układu to 541 KM, a moment obrotowy – aż 610 Nm. Porsche chwali się, że zastosowane rozwiązania ograniczyły wzrost masy pojazdu o zaledwie 50 kg.
Mechanicznych zmian jest oczywiście więcej. Po raz pierwszy do standardowej specyfikacji trafiła skrętna tylna oś, która zwiększa stabilność przy wysokich prędkościach i zmniejsza średnicę zawracania. System stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) został zintegrowany z instalacją wysokiego napięcia hybrydy. Pozwoliło to na zastosowanie elektrohydraulicznego układu sterowania, dzięki któremu system jest jeszcze bardziej elastyczny i precyzyjny w działaniu. Charakterystyczne dla GTS-a prowadzenie zapewnia sportowe zawieszenie ze zmiennym systemem amortyzatorów (PASM) oraz zmniejszonym o 10 mm prześwitem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS