A A+ A++

W czwartek 22 maja odbyła się II sesja Rady Powiatu Gorlickiego VII kadencji. W czasie obrad ustalono składy poszczególnych Komisji.

 Niedawno poznaliśmy nowy skład Zarządu oraz Rady Powiatu Gorlickiego, zaś podczas drugiej sesji wybrano poszczególne komisje. Decyzją Rady powołano 5 komisji, które będą opiniować oraz przekazywać swoje wnioski w różnych aspektach funkcjonowania powiatowego samorządu.

II sesję Rady Powiatu Gorlickiego otworzył Przewodniczący Krzysztof Zagórski.
W trakcie obrad Rada Powiatu Gorlickiego zapoznała się ze sprawozdaniem w realizacji „Programu Rozwoju Powiatu Gorlickiego na lata 2021-2027” z okres 2022-2023, które przedstawił Daniel Markowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Inwestycji.

Sprawozdanie z realizacji „Rocznego programu współpracy Powiatu Gorlickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącym działalność pożytku publicznego w 2023 r.” przedstawiła Joanna Tenerowicz-Napora, dyrektor Wydziału Polityki Społecznej, Promocji i Informacji.  Przedstawione w sprawozdaniu informacje potwierdzają, iż aktywna współpraca z organizacjami pozarządowymi pozwala na skuteczną poprawę jakości życia mieszkańców naszego powiatu.

Sprawozdanie na temat zadań inwestycyjnych, realizowanych z udziałem środków krajowych i zewnętrznych w obszarze infrastruktury drogowej przedstawił Krzysztof Jasik z Powiatowego Zarządu Drogowego Rafał Wojna.
W roku ubiegłym na inwestycje i remonty dróg powiatu gorlickiego wydatkowano prawie 38 mln zł.

O zadaniach inwestycyjnych przeprowadzonych w roku ubiegłym mówił Daniel Markowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Inwestycji.
Zadania inwestycyjne ze względu na rodzaj działalności w 2023 r.
Programy społeczne – 12 384 521,45 zł
Edukacja i oświata – 7 664 791,92 zł
Ochrona zdrowia – 3 574 893,00 zł
Ochrona zabytków 1 347277,14 zł
Ochrona środowiska – 730 274,84 zł
Łączna wartość zadań: 25 701 758,35 zł
Dofinansowanie: 19 450 779,70 zł
Środki własne: 6 250 978,65 zł

Ponadto, rada zapoznała się z informacją z działalności Referatu Audytu i Kontroli za 2023 r., który przedstawiła kierownik Iwona Czerwień.

W czasie obrad ustalono składy Komisji.

Poniżej pełny skład poszczególnych komisji.

Komisja Rewizyjna:
Ewa Król – Przewodnicząca
Stanisław Kaszyk
Rafał Knybel
Piotr Koszyk
Tomasz Kotowicz
Halina Łaś
Bogumiła Maniak
Wojciech Stępień

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji:
Tomasz Kotowicz – Przewodniczący
Witold Kochan
Ewa Król
Halina Łaś
Bogumiła Maniak
Andrzej Matusik
Jadwiga Szara
Przemysław Wszołek

Komisja Budżetowo-Finansowa i Mienia Powiatu
Bogumiła Maniak – Przewodnicząca
Bogusław Bochenek
Jerzy Haberek
Rafał Knybel
Piotr Koszyk
Marcin Krzemiński
Jan Morańda
Mirosław Waląg

Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
Halina Łaś – Przewodnicząca
Krzysztof Flądro
Maria Gubała
Ewa Król
Jan Morańda
Mariola Spólnik
Wojciech Stępień
Jadwiga Szara

Komisja Statutowa
Andrzej Matusik – Przewodniczący
Bogusław Bochenek
Stanisław Kaszyk
Rafał Knybel
Witold Kochan
Mariola Spólnik
Mirosław Waląg
Krzysztof Zagórski

Składy pozostałych trzech komisji: Zdrowia i Spraw Społecznych, Rozwoju Gospodarczego i Promocji oraz Inwestycji i Ochrony Środowiska ustalone zostaną podczas kolejnych obrad Rady Powiatu Gorlickiego.

More Joomla Extensions
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAplikacja mObywatel oferuje małym firmom nową usługę
Następny artykułŻyczenia dla mamy. Krótkie i piękne wierszyki od małych i dużych dzieci