A A+ A++

Microsoft wprowadza własną technologię upscalingu, która jest wbudowana w system. Problem w tym, że na razie nie można z niej skorzystać, bo do działania wymagana jest między innymi platforma z chipem Snapdragon X.

Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy o technologii Auto SR, nad którą pracował Microsoft. Teraz firma nareszcie ją wypuszcza. Zanim przejdziemy do wspieranych gier oraz wymagań zacznijmy od przypomnienia czym w ogóle jest Auto SR. Za tą nazwą kryje się Automatic Super Resolution, czyli po polsku automatyczna superrozdzielczość. Mówimy zatem o technologii upscalingu, której celem jest poprawa ilości generowanych klatek na sekundę. Gracze mogą już korzystać z podobnych rozwiązań, ponieważ swoje technologie upscalingu oferują AMD, NVIDIA oraz Intel. Czym zatem wyróżnia się Auto SR od Microsoftu? Ano tym, że działa ono na poziomie samego systemu.

Po pierwsze, i chyba najważniejsze, trzeba mieć komputer klasy Copilot+ wyposażony w chip Snapdragon X z NPU Hexagon oraz zintegrowanym GPU. 

Microsoft poinformował teraz, że Auto SR będzie domyślnie włączone w wybranych grach. Aktualnie na liście obsługiwanych tytułów znajduje się 12 pozycji. Oto one:

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon
  • Sekiro: Shadow Die Twice
  • Sniper Ghost Warrior Contracts 2
  • Kingdom Come: Deliverance
  • Dark Souls III
  • Control
  • God of War
  • 7 Days to Die
  • BeamNG drive
  • Borderlands 3
  • Resident Evil 3
  • Resident Evil 2

Niestety aby skorzystać z Auto SR nie wystarczy, że będziemy posiadać grę znajdującą się na powyższej liście. Wymagania są znacznie większe. Po pierwsze, i chyba najważniejsze, trzeba mieć komputer klasy Copilot+ wyposażony w chip Snapdragon X z NPU Hexagon oraz zintegrowanym GPU. Do tego należy mieć zainstalowane najnowsze sterowniki dla GPU oraz NPU.

Na liście wymagań znajdują się jeszcze dwie pozycje: wyświetlacz z rozdzielczością 1080p lub wyższą oraz system Windows 11 w wersji 24H2 lub nowszej. 

Microsoft dodaje także, iż Auto SR jest wspierane w większości gier, które uruchamiane są z DirectX 11 lub DirectX 12 oraz niezależnie od tego czy działają natywnie na platformie Arm64 czy też są emulowane. Funkcję Auto SR będzie można włączać i wyłączać z poziomu ustawień grafiki w systemie. 

To że Microsoft wypuścił teraz Auto SR w zasadzie nic nam jeszcze nie daje, bo laptopy wyposażone w chipy Snpadragon dopiero zmierzają na rynek. Dobra informacja jest taka, że pierwsze modele powinny trafić do sprzedaży gdzieś w okolicach połowy czerwca. Wtedy zapewne zobaczymy jak upscaling od Microsoftu sprawdza się w praktyce.





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNabór do światowej klasy programu edukacyjnego Leadership Academy for Poland już otwarty
Następny artykułBiliński z pierwszym pole position