Mieszkanka powiatu nowotarskiego otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. – Dzień dobry. Ktoś zaciągnął na Pani nazwisko kredyt. Czy Pani to potwierdza? – usłyszała w słuchawce. Wystraszona, zgodnie z jego wskazówkami, wypłaciła w bankomacie swoje pieniądze i wpłaciła je na wskazany przez niego „bezpieczny” rachunek. Zmanipulowana dodatkowo zaciągnęła kredyt i te pieniądze także wpłaciła oszustom. Straciła ponad 97 000 złotych.
Bądźmy czujni na takie sytuacje i nie dajmy się zmanipulować!
W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, co do tożsamości osoby dzwoniącej, należy natychmiast przerwać połączenie. Niezależnie od wieku i wiedzy na temat oszustw, nie warto angażować się w rozmowę, która może doprowadzić do utraty oszczędności życia.
Jak się chronić:
Nie działaj w pośpiechu
Prawdziwi pracownicy banku nigdy nie będą wymagać natychmiastowych działań przez telefon
Weryfikuj tożsamość
Zakończ rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z bankiem, używając numeru z oficjalnej strony internetowej lub pojedź do placówki bankowej
Nie podawaj danych
Nigdy nie udostępniaj pełnych danych wrażliwych przez telefon.
Źródło: KPP Nowy Targ, r/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS