Niemiecki producent pracuje nad nowym kierunkiem rozwoju kolejnego już pakietu aktualizacji. Ma on zapewnić lepsze wyważenie samochodu zarówno w zakrętach przy dużej, jak i małej prędkości.
Nowe komponenty przygotowywane są na GP Kanady, które odbędzie się w przyszłym miesiącu, ale istnieje szansa, że części będą gotowe wcześniej i zostaną użyte jeszcze w Monako.
Po próbach w symulatorze, Lewis Hamilton wyraził pewien optymizm co do postępów, jakie można osiągnąć dzięki planowanym zmianom.
Przez ostatnie dwa i pół roku Mercedes pokładał duże nadzieje w ulepszeniach, które ostatecznie nie zapewniły długoterminowej poprawy osiągów. Po wielu rozczarowaniach, w zespole panuje poczucie, że tym razem będzie inaczej.
Szef zespołu Toto Wolff powiedział, że nie ma jednego rozwiązania, które zmieni tempo. Stały postęp mogą zapewnić zmiany zastosowane na wielu obszarach.
– Myślę, że to, co teraz zrobiliśmy, to stopniowe ulepszenia, dzięki którym samochód ma lepszy balans i dzięki temu ma lepsze osiągi, a nie cudowna aktualizacja – wyjaśnił Wolff.
– Właśnie dzięki tym elementom zyskujesz jedną dziesiątą sekundy, wiedząc jednocześnie, że inne zespoły też robią postępy – dodał.
Zapytany, czy błędem było sądzić, że istnieje magiczne rozwiązanie, Wolff powiedział: – Tak, w ciągu ostatnich kilku wyścigów samochód jechał dobrze z większą, albo z mniejszą prędkością, ale nigdy nie był dobry w pełnym zakresie prędkości. Teraz już dysponujemy wiedzą dlaczego tak było i możemy to zmienić.
Wolff wyjaśnił, że tym, co obecnie różni podejście Mercedesa, jest to, że w końcu zespół ma potwierdzony kierunek, w którym należy podążać.
– W ciągu ostatnich kilku lat kluczyliśmy szukając rozwiązań i niewątpliwie pojawiały się fałszywe sygnały zmian na lepsze – powiedział. – Myślę, że nie zauważyliśmy tego, co powinniśmy zobaczyć od razu. Dlatego w tej chwili mamy większą pewność.
– W tym sporcie nic nie jest pewne. Jesteśmy tu, gdzie jesteśmy i nie jest dobrze. Słychać to w moim głosie, jestem zły. Musimy po prostu wykonać lepszą robotę – podsumował.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS