Start do wyścigu głównego w czołówce nie przyniósł większych zmian, a trójka z Tridentu, która była najszybsza podczas kwalifikacji utrzymała swoje pozycje.
Bardzo kiepski start z pól startowych zaliczył natomiast Gabriele Mini, który zaspał po zgaśnięciu czerwonych świateł i ze swojej szóstej pozycji zdobytej podczas piątkowych kwalifikacji spadł na 12. pozycję, dzięki czemu Kacper Sztuka zdołał awansować o jedną pozycję podczas pierwszego okrążenia.
Drugi z polskich kierowców, czyli Piotr Wiśnicki spadł po starcie z 26. na 29. pozycję, co przekreśliło jego szanse na dowiezienie pozycji w czołowej dwudziestce w dzisiejszym wyścigu.
Młodzi kierowcy po chaotycznym wyścigu sprinterskim wyciągnęli wnioski i zaliczyli spokojne pierwsze okrążenia do wyścigu. Dopiero podczas trzeciego okrążenia kilku kierowców przystąpiło do atakowania.
Pierwszym z nich był Leonardo Fornaroli, który skutecznie zaatakował do pierwszego zakrętu jadącego na czele Santiago Ramosa, dzięki czemu włoski kierowca objął prowadzenie. Kilka pozycji dalej udany atak zaliczył wczorajszy zwycięzca Oliver Goethe, który przebił się na trzecią pozycję kosztem Samiego Meguetounifa.
Niemiecki kierowca nie zatrzymywał się w swoich atakach na prowadzących kierowców Tridentu i najpierw wyprzedził startującego z pole position Ramosa, a następnie jadącego na czele Fornaroliego, który na prostej startowej przed dojazdem do Tamburello na chwilę stracił moc w swoim samochodzie i przez to spadł na piątą pozycję, mogąc jednak kontynuować dalej wyścig.
Sztuka niestety w trakcie wyścigu miał problem z tempem wyścigowym i po udanym starcie zaczął spadać w dół tabeli, oddalając się od pozycji w punktach. Najpierw za wyprzedzanie polskiego kierowcy zabrał się Mini, a następnie zrobili to również Martinius Stensorne, Mari Boya, Sebastian Montoya i Sophia Floersch, przez co kierowca MP Motorsport spadł na szesnastą pozycję.
W czołówce do walki zabrał się ponownie Fornaroli, który przez problemy z silnikiem we wcześniejszej fazie wyścigu spadł z prowadzenia na piątą pozycję. Włoski kierowca ruszając w pogoń za liderującą dwójką najpierw wyprzedził Dino Beganovica z Premy, a następnie swojego zespołowego partnera Ramosa.
W międzyczasie Goethe stracił prowadzenie na rzecz Megetounifa, który na koniec wyścigu zachował swoje opony w lepszym stanie niż Niemiec, dzięki czemu zdołał mu uciec na dwa okrążenia przed końcem na blisko dwie sekundy.
Do ostatnich chwil Fornaroli walczył o to, żeby wyprzedzić Goethego na finiszu niedzielnego wyścigu głównego, ale ostatecznie włoski kierowca musiał się zadowolić trzecią pozycją po udanej obronie niemieckiego kierowcy.
Wyścig główny po raz pierwszy w swojej karierze w F3 wygrał Megetounif, który przejechał bardzo dobry i mądry wyścig, ponieważ dzięki zarządzaniu oponami był w stanie w ostatniej fazie wyścigu naciskać, przez co zyskał pozycję kosztem Goethego.
Sztuka dojechał niedzielny wyścig na 16. pozycji, ale po doliczeniu kar dla Noela Leona polski kierowca awansował na 15. miejsce co oznacza, że nie powiększył on swojego dorobku punktowego w tabeli kierowców, który zdobył podczas wczorajszego sprintu.
Kłopoty z tempem w swoim samochodzie miał również zespołowy kolega Polaka Tim Tramnitz, który startował do dzisiejszego wyścigu z 10. pozycji. W początkowej fazie wyścigu niemiecki kierowca zdołał przebić się wyżej, ale w drugiej fazie wyścigu również zaczął tracić pozycje przez co wypadł z czołowej dziesiątki.
Jedynym kierowcą MP Motorsport, który dzisiaj przejechał udany wyścig był Alex Dunne, który awansował z 30. na 16. pozycję. Weekend Irlandczyka jednak nie będzie zaliczony do udanych po dyskwalifikacji z wyników kwalifikacji przez niezgodność jego bolidu z regulaminem technicznym.
Wiśnicki zyskał kilka pozycji po słabym starcie i ostatecznie ukończył ściganie na Imoli na 23. miejscu.
Wyniki wyścigu
1 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 22 | ||||||||
2 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 22 |
+2.700 2.7 |
2.700 | ||||||
3 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 22 |
+3.300 3.3 |
0.600 | ||||||
4 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 22 |
+3.600 3.6 |
0.300 | ||||||
5 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 22 |
+5.700 5.7 |
2.100 | ||||||
6 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 22 |
+6.900 6.9 |
1.200 | ||||||
7 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 22 |
+11.500 11.5 |
4.600 | ||||||
8 |
S. Ramos Trident |
6 | 22 |
+12.700 12.7 |
1.200 | ||||||
9 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 22 |
+13.000 13.0 |
0.300 | ||||||
10 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 22 |
+14.700 14.7 |
1.700 | ||||||
11 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 22 |
+18.600 18.6 |
3.900 | ||||||
12 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 22 |
+21.600 21.6 |
3.000 | ||||||
13 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 22 |
+22.600 22.6 |
1.000 | ||||||
14 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 22 |
+23.500 23.5 |
0.900 | ||||||
15 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 22 |
+23.500 23.5 |
0.000 | ||||||
16 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 22 |
+24.200 24.2 |
0.700 | ||||||
17 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 22 |
+25.700 25.7 |
1.500 | ||||||
18 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 22 |
+29.500 29.5 |
3.800 | ||||||
19 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 22 |
+30.000 30.0 |
0.500 | ||||||
20 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 22 |
+31.500 31.5 |
1.500 | ||||||
21 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 22 |
+32.200 32.2 |
0.700 | ||||||
22 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 22 |
+35.000 35.0 |
2.800 | ||||||
23 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 22 |
+37.500 37.5 |
2.500 | ||||||
24 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 22 |
+40.300 40.3 |
2.800 | ||||||
25 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 22 |
+40.500 40.5 |
0.200 | ||||||
26 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 22 |
+42.300 42.3 |
1.800 | ||||||
27 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 22 |
+51.400 51.4 |
9.100 | ||||||
28 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 22 |
+59.100 59.1 |
7.700 | ||||||
29 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 22 |
+1’16.600 1’16.6 |
17.500 | ||||||
30 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 21 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS