A A+ A++

Od stycznia tego roku Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy realizuje projekt AvatarSEN. Jego celem jest stworzenie narzędzia, wykorzystującego awatary do nauki czytania ze zrozumieniem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Koordynatorem projektowych działań jest Cypr, a partnerami Polska, Grecja, Turcja i Hiszpania.

W ramach AvatarSEN organizowane są spotkania w krajach biorących udział w projekcie, by można było wymieniać się uwagami i doświadczeniami. Za kadrą świdnickiego SOSW pierwsze takie spotkanie, a jego uczestnicy gościli na  Cyprze. Było też okazją do posumowania pierwszej części projektu.

– Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia przewodnika, a następnie, w trzeciej części projektu, zostanie stworzony awatar – wyjaśnia Marta Kubiak, koordynator projektu w SOSW. – Awatary, znane głównie młodemu pokoleniu poprzez gry komputerowe oraz rzeczywistość wirtualną, stanowią wirtualne reprezentacje użytkowników w świecie cyfrowym. W kontekście edukacyjnym służą jako narzędzia umożliwiające uczniom identyfikowanie się z różnymi postaciami oraz wyrażanie siebie w sposób kreatywny i bezpieczny. Projekt, w którym uczestniczymy, ma na celu stworzenie takiego awatara do nauki czytania dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Będzie wykorzystywany do pracy zarówno w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, jak i w szkołach zagranicznych naszych partnerów.

mat. SOSW

awatar czytanie Głos Świdnika projekt SOSW Świdnik Świdnik

Last modified: 18 maja, 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułVII Półmaraton Chełmski już jutro – zapraszamy do kibicowania!
Następny artykułФіцо після замаху у “стабільному, але важкому” стані