Od stycznia tego roku Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy realizuje projekt AvatarSEN. Jego celem jest stworzenie narzędzia, wykorzystującego awatary do nauki czytania ze zrozumieniem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Koordynatorem projektowych działań jest Cypr, a partnerami Polska, Grecja, Turcja i Hiszpania.
W ramach AvatarSEN organizowane są spotkania w krajach biorących udział w projekcie, by można było wymieniać się uwagami i doświadczeniami. Za kadrą świdnickiego SOSW pierwsze takie spotkanie, a jego uczestnicy gościli na Cyprze. Było też okazją do posumowania pierwszej części projektu.
– Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia przewodnika, a następnie, w trzeciej części projektu, zostanie stworzony awatar – wyjaśnia Marta Kubiak, koordynator projektu w SOSW. – Awatary, znane głównie młodemu pokoleniu poprzez gry komputerowe oraz rzeczywistość wirtualną, stanowią wirtualne reprezentacje użytkowników w świecie cyfrowym. W kontekście edukacyjnym służą jako narzędzia umożliwiające uczniom identyfikowanie się z różnymi postaciami oraz wyrażanie siebie w sposób kreatywny i bezpieczny. Projekt, w którym uczestniczymy, ma na celu stworzenie takiego awatara do nauki czytania dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Będzie wykorzystywany do pracy zarówno w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, jak i w szkołach zagranicznych naszych partnerów.
mat. SOSW
Last modified: 18 maja, 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS