A A+ A++

Nie ma w tym oczywiście żadnego zaskoczenia. Imola to bowiem pierwszy europejski przystanek tego sezonu i większość zespołów wykorzystuje go do wprowadzania dużych ulepszeń. Niemal cała stawka przygotowała coś specjalnego na najbliższą rundę, a co istotne – najciekawsze nowości dostarczyła jej czołówka.

Red Bull

Byki od dawna szykowały się na włoskie zawody, a media sugerowały, że RB20 może wówczas upodobnić się do porzuconej koncepcji Mercedesa z początku aktualnej ery regulacyjnej. Do niczego takiego jednak nie doszło, ponieważ ich zmiany objęły głównie przednie skrzydło i podłogę.

Ten pierwszy element jest całkowicie nowy z racji modyfikacji przy bocznych ściankach i trzeciej oraz czwartej klapie. Dlatego też odpowiednio przeprofilowano nos i owiewki przy znajdujących się tam kamerach. Jeśli chodzi o podłogę, to zmieniono krawędzie w jej przedniej części oraz obniżono górną powierzchnię. Pod kątem samej charakterystyki toru dostosowano chłodzenie tylnych hamulców.

Mercedes

Zgodnie z zapowiedziami Andrewa Shovlina, niemiecki team dostarczył drugą część pakietu poprawkowego W15. Skupiła się ona głównie na podłodze, gdzie zmieniono ustawienie jej płotków oraz tuneli zamieszczonych pod nią. Reszta korekt podyktowana jest charakterystyką Autodromo Enzo e Dino Ferrari. Pod nią dopasowano właściwie tylne skrzydło, beam wing i przednie chłodzenie.

Ferrari

Aktualizacje Scuderii cieszyły się największym zainteresowaniem wśród mediów. Nie był to tylko efekt skali ogólnych zmian SF-24, które można porównać z tym, co w Miami zrobił McLaren, ale też testowania ich podczas dnia filmowego na torze Fiorano. Już wtedy gołym okiem można było zauważyć potężne zmiany w czerwonym samochodzie.

Największe zaszły w obszarze sidepodów, gdzie zmodyfikowano ich wloty oraz zmniejszono objętość osłony silnika. Dużo korekt zaszło również w tylnej części bolidu. Tam przeprofilowano owiewkę przy zawieszeniu, poprawiono dyfuzor i wprowadzono skrzydło z mniejszym oporem aero. Zmodyfikowano również elementy przedniego skrzydła.

McLaren

W brytyjskim przypadku najważniejszą informacją jest to, że pełny pakiet ulepszeń z poprzedniej rundy otrzymał także Oscar Piastri. W Miami miał być przez to wolniejszy o około 0,2 sekundy. We Włoszech zaś McLaren skupił się całkowicie na charakterystyce tutejszego toru i pod tym kątem zmodyfikował tylne skrzydło oraz beam wing.

Aston Martin

Dość niespodziewanie to nie Ferrari, a Zieloni wprowadzili najwięcej poprawek do swojego auta na Imoli. Już wczoraj były one obiektem dużego zainteresowania, a wszystko za sprawą nieszablonowego przedniego skrzydła. Pojawiła się na nim wyjątkowa segmentacja wewnętrznej i zewnętrznej części górnych klap ułożonych w literę V. Zmieniono też geometrię samego czubka nosa.

Kolejne korekty zaszły w podłodze i jej głównej części, płotkach oraz krawędziach. Aston zmienił również kształt dyfuzora, osłonę jednostki napędowej, owiewki i cały obszar wokół tylnego zawieszania. Należy zaznaczyć, że wszystkie te modyfikacje mają poprawić przepływ powietrza. Przez cały piątek będzie sprawdzał je Fernando Alonso, a w drugim treningu zrobi to także Lance Stroll.

Alpine

Francuzi zgłosili jedynie piątkowe testy specjalnego wspornika w tylnej części podłogi, który ma zwiększyć jej wydajność.

Williams

Jak ujawnił wczoraj James Vowles, jego zespół rozpoczął tzw. kurację odchudzającą FW46. Najpierw przygotowano lżejszą podłogę.

Stake Sauber

Szwajcarzy zgłosili tylko jedną korektę związaną z płotkami podłogi i poprawą wydajności.

Haas

Stajnia z Kannapolis zmieniła geometrie bocznych ścianek przedniego skrzydła, tylnego zawieszenia oraz układ znajdującego się tam dolnego skrzydełka. Co ciekawe, ta ostatnia modyfikacja została zalecona przez FIA.

Visa RB

Z opublikowanego przez Federację raportu wynika, że włoska stajnia nie przygotowała na swój domowy wyścig żadnych zmian.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułМинобороны запускает мобильное приложение Резерв+ для призывников: детали
Następny artykułJaka będzie przyszłość koni w Tatrach? Starosta mówi wprost: istnieje silne lobby