A A+ A++

Fot. PAP/ M. Moryl (1)

Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.

ORLEN Paczka jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się usług na polskim rynku paczkowym. W 2023 roku jej kurierzy dostarczyli o 70 proc. więcej przesyłek, z czego aż o niemal 240 proc. do automatów paczkowych.

„Nasza sieć składa się obecnie łącznie z 11 tys. punktów odbioru ORLEN Paczki, dostępnych w trzech czwartych polskich miast. Przede wszystkim jesteśmy dumni ze 125-procentowego wzrostu liczby naszych automatów paczkowych w skali zaledwie jednego roku” – mówi Bartosz Bielak, członek zarządu RUCH S.A., operatora logistycznego ORLEN Paczki.

Rosnący zasięg i wolumen obsługiwanych paczek przekładają się nie tylko na stały wzrost liczby klientów, ale również poziom ich satysfakcji, mierzony za pomocą wskaźnika NPS (Wskaźnik Rekomendacji Netto).

„W tym badaniu pozytywnych ocen i doświadczeń konsumentów możemy się pochwalić stabilnymi wynikami powyżej 80, co świadczy o najwyższym poziomie jakości świadczonych usług” – podkreśla Bartosz Bielak.

Te rezultaty wynikają wprost ze strategii realizowanej przez spółkę. „Żelazną” deklaracją firmy złożoną swym klientom jest przede wszystkim dostarczenie każdej paczki w maksymalnie krótkim czasie, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa dostawy. To bardzo istotne, ponieważ z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Logistyka i dostawy. Klucz do e-sukcesu” wynika, że 34 proc. konsumentów zrezygnuje z zakupów w danym e-sklepie, gdy dostawa nie spełnia ich oczekiwań. Jednocześnie w tej samej publikacji jakość dostawy ORLEN Paczką jest oceniana bardzo wysoko. W pięciostopniowej skali uzyskała ocenę 4,06, co daje jeden z najwyższych wyników w kategorii dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru.

„Podstawą naszej działalności jest obietnica maksymalnie 24-godzinnego czasu realizacji zamówienia. Każdego dnia udaje się nam ją z sukcesem spełniać dzięki rozbudowanej infrastrukturze, innowacyjnym technologiom, zaangażowaniu zespołu dyspozytorów, magazynierów, logistyków i kurierów. Aby zamówienia docierały jeszcze szybciej, nie zwalniamy tempa również w soboty, a w szczególnych okresach, chociażby przedświątecznych, pracujemy przez siedem dni w tygodniu” – podkreśla Piotr Dąbrowski, dyrektor Biura Logistyki ORLEN Paczka.

Jak ten skomplikowany system działa w praktyce? Kluczowe dla utrzymania terminowości jest ścisłe trzymanie się harmonogramu transportów na każdym etapie dostawy oraz umiejętność reagowania na zmieniające się okoliczności, m.in. pogoda, wydarzenia publiczne czy po prostu korki uliczne.

W pierwszej kolejności kurier odbiera przesyłki z punktów nadania lub magazynów e-sklepów i transportuje je do oddziału lokalnego według ściśle określonego harmonogramu, aby nie opóźniać kolejnego transportu. Następnie przesyłki są sortowane i kierowane do innych oddziałów w regionie lub do sortowni centralnej. Na ostatnim etapie paczki przejmują kurierzy i dostarczają je do punktów odbioru. 98 proc. przesyłek odebranych z e-sklepów dostarczanych jest już w kolejnym dniu.

Wspomniana sortownia centralna to położony w Strykowie pod Łodzią, na skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych Polski, nowoczesny hub logistyczny, w którym zastosowano nowoczesną technologię, pozwalającą na przesortowanie tysięcy paczek na godzinę. Automatyzacja procesów znacząco zwiększa możliwości operacyjne oraz pozwala na skrócenie czasu dostawy. Pozostałe centra logistyczne zlokalizowane są na terenie całego kraju, między innymi na warszawskim Annopolu.

„Na bieżąco monitorujemy wypełnienie naszej sieci punktów odbioru, a w najbardziej intensywnych okresach planujemy wielokrotne dostawy w ciągu dnia do najpopularniejszych punktów, aby każdy miał szansę otrzymać swoją paczkę na czas. Nieustannie poszerzamy także zasięgi naszych tras logistycznych poprzez uruchamianie nowych automatów paczkowych i punktów odbioru” – wyjaśnia Marcin Obiedziński, kierownik stołecznego Centrum Logistycznego ORLEN Paczka.

Szybkość dostawy i dostępność punktów odbioru to tylko jeden z elementów sukcesu. Kluczowa jest również dbałość o bezpieczeństwo przesyłki. W ORLEN Paczce wdrożono procedury, które mają zabezpieczyć przesyłkę przed uszkodzeniem w transporcie.

„Pracownicy ORLEN Paczki – dystrybutorzy, obsługa centrów logistycznych, kurierzy – monitorują i zabezpieczają przesyłki na każdym etapie ich >>podróży<< od nadawcy do odbiorcy. Zarówno trwałość opakowań, jak i etykiet adresowych są wielokrotnie sprawdzane” – dodaje Marcin Obiedziński.

Wdrożono kilka narzędzi, dzięki którym przesyłki docierają do odbiorców w jak najlepszym stanie. Standardem każdego centrum logistycznego jest dodatkowe zabezpieczenie bądź wzmocnienie przesyłki, gdy załoga dostrzeże ryzyko jej uszkodzenia w transporcie. Dodatkowo należyta dbałość o paczki oraz odpowiedni sposób ich dostarczenia są uwzględnione w systemie oceny pracy kurierów firmy. Przesyłki skanowane są na każdym etapie transportu, m.in. podczas przyjęcia w punkcie nadawczym, przy dostawie do centrum logistycznego czy podczas wydawania kurierowi do doręczenia.

„Dzięki temu ryzyko zaginięcia jest zminimalizowane niemal do zera, a odbiorca wie, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka” – tłumaczy kierownik Centrum Logistycznego ORLEN Paczka w Warszawie.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBoguszów-Gorce. 2,5 tysiąca złotych mandatu dla pijanego rowerzysty
Następny artykułSzkolenie online „Kompetencje cyfrowe w nauczaniu przedmiotów matematycznych w szkole podstawowej (kl. 4-8)”