A A+ A++

To był pierwszy wyjazd naszej młodzieży na krótkoterminową mobilność uczniów
z sektora Edukacja Szkolna Programu Erasmus+ i od razu w silnym składzie! Do Grecji pojechało 30 uczniów wywodzących się z niemal wszystkich kierunków naszego technikum, a w roli opiekunów i mentorów towarzyszyło im czterech naszych nauczycieli. Co zmajstrowali? Świetny blog internetowy na temat przedsiębiorczości greckiego regionu Pieria!

Mobilność o numerze 2023-1-PL01-KA122-SCH-000141193 odbyła się w dniach 22.04 – 03.05.2024 roku i – dzięki dofinansowaniu z Programu Erasmus+ – nie wiązała się dla jej uczestników z żadnymi dodatkowymi kosztami. Uczniowie przebywali w hotelu
i współpracowali z grecką szkołą 4 Lyceum Katerini, wspólnie tworząc w dwóch językach wspomniany wyżej blog.

Efekty pracy uczestników mobilności można obejrzeć pod tym adresem: http://mobilnoscizsz1debica.pl/

Ja dotąd uczniowie naszej szkoły nie brali jeszcze udziału w międzynarodowych mobilnościach. W pierwszej celem było wzmocnienie kompetencji kluczowych, a przede wszystkim:

  • językowych
  • cyfrowych
  • społecznych
  • kulturowych
  • obywatelskich

Do projektu włączeni zostali również uczniowie o zmniejszonych szansach edukacyjnych,
a udział w mobilności miał być dla nich okazją na wyrównanie tych szans. Wszyscy uczestnicy z dużym zaangażowaniem podeszli do realizacji programu wyjazdu, dobrze współpracowali
w grupach i z greckimi uczniami. Efektem tego są bardzo wartościowe informacje zamieszczone na blogu, z dbałością o jego estetykę i czytelność treści.

By zapewnić uczniom właściwe warunki do wzmocnienia wszystkich wymienionych wyżej kompetencji, program został oparty o przeświadczenie, że wiedza na temat przedsiębiorczości jest przydatna w każdym zawodzie. Formuła bloga pozwoliła uczniom bliżej poznać branżę turystyczną, będącą jedną z najbardziej dochodowych gałęzi gospodarki tego słonecznego kraju, a tym samym i kolebkę europejskiej cywilizacji.

Uczestnicy wzmacniali kompetencje na różne sposoby, uczestnicząc:

  • w wykładach związanych z tematyką mobilności,
  • warsztatach cyfrowych i związanych z tworzeniem treści w Internecie,
  • grach terenowych, które były okazją do wzmacniania umiejętności komunikowania się
    w j. angielskim,
  • zajęciach z greckimi uczniami, które miały nie tylko charakter edukacyjny, ale także integracyjny,
  • zwiedzając ciekawe przyrodniczo i kulturowo miejsca Grecji.

Uczniowie przygotowując bloga poznali podstawowe narzędzia do tworzenia stron www, do obróbki zdjęć i wyszukiwania oraz weryfikowania informacji w Internecie. Dowiedzieli się również, jakie zasady odnoszą się do sposobu pisania i projektowania treści w Internecie.
A podczas ciekawego, realizowanego w weekend programu kulturowego zwiedzili Litochoro zwane „Greckim Zakopanem”, przeszli szlakiem górskim do malowniczych wodospadów oraz do Olympus National Park, popłynęli w rejs na wyspę Skiathos, a w Starym Panteleimonie zobaczyli ruiny zamku w Platamonas. Wizyta ta była okazją do zapoznania się z historią Grecji i Macedonii.

Zarówno nauczyciele, jak i uczniowie ocenili projekt bardzo pozytywnie. To dla nas znak, że warto otwierać naszą szkołę na międzynarodowe wyjazdy z obszaru edukacji szkolnej finansowane z funduszy Unii Europejskiej, bo sprawiają one, że rośnie w jej uczestnikach motywacja do nauki!

Wiesław Przybysz – koordynator projektu

Podziel się z innymi

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEksprezydent Zabrza ostatecznie odmówiła podania, ile miasto wydało na billboardy z jej wizerunkiem
Następny artykułInteresujące zjawisko na niebie. Tej nocy będzie można zobaczyć “ducha”