W tworzeniu zestawienia brane są pod uwagę takie czynniki jak łączna liczba godzin spędzonych na oglądaniu serialu, czas trwania całego sezonu oraz wynik odsłon. Na ten moment liderem statystyk Netfliksa jest pierwsza część “Wednesday” z 1,72 mld godzin i ponad 252 mln odsłon. Na podium znajdują się jeszcze czwarta odsłona “Stranger Things” (1,84 mld godzin i 140,7 mln odsłon; trzecia zajęła ósmą lokatę) oraz “Dahmer – Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” (1,03 mld godzin i 115,6 mln odsłon).
Przeczytaj także: Ksiądz atakuje zwycięzcę Eurowizji. Burza pod wpisem
Do grona najlepszych należą jeszcze dwa sezony “Bridgertonów” (czwarte i dziewiąte miejsce) i “Gambit królowej” z Anyą Taylor-Joy, a z mniej oczywistych tytułów “Nocny agent” i “Już mnie nie oszukasz”. Dziesiąte miejsce przypadło w udziale pierwszej odsłonie “Wiedźmina”, który już wkrótce zapewne wypadnie z listy. Wszystko za sprawą nowego hitu, który od jakiegoś czasu bije rekordy popularności w streamingu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nawet “Wiedźmin” nie dał mu rady. To tylko kwestia czasu
A mowa tu oczywiście o “Reniferku”, miniserii bazującej na prawdziwych wydarzeniach z życia Richarda Gadda, twórcy i jednocześnie głównego aktora w produkcji. Rozpisana na kilka odcinków opowieść o stalkingu, przemocy seksualnej, próbie zdefiniowania własnej seksualności, poniżeniu i autodestrukcji wywołała w sieci prawdziwą burzę. Wbrew intencjom ekipy internauci próbowali dociec, kim są prześladowczyni i oprawca mężczyzny; wkrótce ta jednak sama się ujawniła, udzieliwszy wywiadu w popularnym talk-show.
Atmosfera skandalu, bezpośrednie połączenie z rzeczywistością, ale i przede wszystkim świetnie opowiedziana oraz zrealizowana, a przecież niezwykle trudna w odbiorze historia, złożyły się na niebywały sukces “Reniferka”. Po miesiącu od premiery może on się pochwalić ciągłym górowaniem w rankingu oglądalności i zgromadzeniem już niespełna 60 mln wyświetleń na “liczniku”.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na pobicie kolejnego rekordu ma jeszcze około 60 dni; Netflix śledzi bowiem wyniki danego tytułu przez trzy miesiące. Jeśli w tym czasie produkcji Gadda uda się “nabić” kolejnych 20 mln wyświetleń, to dojdzie do ważnego przetasowania w zestawieniu wszech czasów. Zapewne w ciągu najbliższych tygodni “Wiedźmin” będzie musiał ustąpić “młodszemu koledze” miejsca zamykającego główną stawkę.
W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na “Kaskaderze”, mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa “Bez lukru” oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS