A A+ A++

Jak sama nazwa wskazuje, lokalne SEO to działania pozycjonujące nastawione na podniesienie pozycji strony odnoszącej się firmy funkcjonującej na rynku lokalnym. Zazwyczaj mowa tu o konkretnej miejscowości, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonować się na nieco większy region, województwo, czy wręcz przeciwnie – dzielnicę dużego miasta.

Wiele elementów procesu local SEO jest tożsamych z pozycjonowaniem ogólnym, jednak istnieją pewne specyficzne aspekty zarezerwowane właśnie dla odmiany regionalnej. Jakie konkretnie? O tym w dzisiejszym artykule.

Pozycjonowanie lokalne, czyli nie tylko frazy na stronie

Zanim jednak przejdziemy do konkretnych wytycznych, należy wspomnieć, że lokalne SEO odnosi się do dwóch rodzajów działalności w Sieci, które powinny być ze sobą skoordynowane. Z jednej strony bowiem mamy do czynienia z pozycjonowaniem strony internetowej marki funkcjonującej w danym regionie, z drugiej jednak nie wolno zapominać o wizytówkach Google, które wyświetlają się na Google Maps. A to właśnie mapy są bardzo często wykorzystywane przez użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów lub usług w pewnym określonym, zawężonym rejonie. A zatem odpowiednie skonfigurowanie i dbałość o nienaganne opinie w ramach Google Moja Firma to must have w kwestii local SEO.

Działania w obrębie witryny w ramach lokalnego SEO

Zanim poczynimy pierwsze kroki odnośnie do local SEO, warto przeprowadzić audyt strony internetowej pod tym kątem. Dzięki niemu wykryjemy wszelkie nieprawidłowości o charakterze ogólnym, które mogłyby zakłócać proces efektywnego pozycjonowania witryny. Audyt ten stworzy podwaliny pod dalsze działania.

Następnie należy skupić się na doborze odpowiednich słów kluczowych. Intuicyjnie można zgadnąć, że będą one stworzone na podstawie regionu, na jaki chcemy się pozycjonować, zatem mogą brzmieć np. fryzjer Kraków, mechanik Poznań czy restauracja Warszawa. Jeśli zależy nam na zawężeniu obszaru, możemy odwołać się do dzielnic, np. restauracja Warszawa Żoliborz lub restauracja Żoliborz.

Kolejną kwestią jest rozwiązanie dylematów technicznych dotyczących strony. Bo jeśli firma ma kilka oddziałów w różnych lokalizacjach, to nie ma sensu optymalizować pod nie wszystkie strony głównej. Wówczas lepszym rozwiązaniem, zdecydowanie mile widzianym przez roboty Google, jest stworzenie osobnej podstrony dla każdego oddziału i to na niej stosować słowa kluczowa w ramach pozycjonowania lokalnego.

Local SEO w Google Maps

Jak już zostało wyżej wspomniane, warto także wyjść ze swoją ofertą na Google Moja Firma, dzięki czemu nasza marka pojawi się w konkretnej lokalizacji na mapach Google. Jest to tym istotniejsze, im nasze produkty lub usługi w większej mierze kierowane są do klientów korzystających w danym momencie z geolokalizacji i opcji szukania w konkretnym obszarze. W tym celu trzeba stworzyć profil, uzupełnić go jak największą ilością danych i zadbać o to, by opinie pojawiające się pod taką wizytówką były możliwie jak najbardziej przychylne (najlepiej maksymalna ilość gwiazdek). Lokalne SEO uwzględnia bowiem algorytmy, które premiują firmy dobrze postrzegane, chętniej je pokazując w wynikach wyszukiwania.

Rola znaczników schema w pozycjonowaniu lokalnym

Od strony stricte programistycznej warto zadbać o jeszcze jeden element, który może istotnie wpłynąć na lokalne SEO. Mowa tu o znacznikach schema, czyli specjalnym kodzie HTML wykorzystywanym do dodatkowego opisywania zawartości treści znajdujących się na stronie internetowej. Tego typu znaczniki structural data również są czytane przez roboty indeksujące, zatem mogą pomóc wypozycjonować daną podstronę na wyszukania lokalne.

Poza wyżej wymienionymi działaniami warto zadbać o kilka ogólnych kwestii, które są ważne także z punktu widzenia „zwykłego SEO”, takie jak szybkość ładowania się witryny, jej responsywność, czy korzystanie z popularnych wizytówek NAP, agregujących oferty firm w swego rodzaju katalogi, będące cennymi źródłami linków lokalnych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHokej: Polska przegrywa ze Szwecją po niezłym meczu
Następny artykułPogoda na 13 i 14 maja: Co nas czeka w najbliższych dniach?