A A+ A++

Ponad połowa polskich konsumentów chce korzystać z personalizowanych zniżek i specjalnych ofert podczas zakupów – wynika z Adyen Retail Report. Dodano, że 40 proc. badanych deklaruje, iż chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty.

REKLAMA

Badanie wykazało, że 65 proc. polskich konsumentów oczekuje więcej spersonalizowanych rabatów u sprzedawców detalicznych, u których najczęściej robi zakupy, a 61 proc. jest zdania, że muszą oni poprawić sposoby nagradzania swoich klientów.

Z badania wynika ponadto, że 40 proc. konsumentów chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty. Dwie na trzy osoby (67 proc.) pobierze też aplikację sprzedawcy w celu uzyskania lepszych premii lojalnościowych lub nagród.

Dodano, że najczęściej popularne – jeśli chodzi o realizację programów lojalnościowych – jest powiązanie tych programów z płatnościami klientów (28 proc.). Na drugim miejscu są wyjątkowe oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów (20 proc.), a na trzecim aplikacje lojalnościowe na telefon (14 proc.).

Zgodnie z raportem, tylko co czwarte przedsiębiorstwo twierdzi, że zna większość swojej bazy klientów wystarczająco dobrze, aby personalizować produkty, rabaty i usługi. “Firmy obawiają się, że brak danych i technologii utrudni im zrozumienie klientów – 19 proc. twierdzi, że brakuje im danych na temat zachowań konsumentów. Z kolei 22 proc. wskazuje na brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji obsługi we wszystkich kanałach i na dużą skalę” – przekazano.

Z raportu wynika, że połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce. “Dlatego też najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa na świecie zaczęły postrzegać płatności jako strategiczny czynnik wpływający na poprawę doświadczeń konsumentów i z powodzeniem wprowadziły nowe, zwiększające przychody rozwiązania” – zauważono.

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br. na grupie 38 tys. konsumentów oraz 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów. W Polsce było to 1 tys. konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw handlowych.

(PAP)
Autor: Filip Ostrowski

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzok w Rzymie! Novak Djoković odpadł z turnieju
Następny artykułРоссияне бьют по Харькову и пригороду – ОВА