Nie od dziś wiadomo, że duże prędkości ładowania zazwyczaj powodują ekstremalne temperatury kabli i wtyczek. Jednak niektórzy właściciele Tesli odkryli, że mogą wykorzystać pewien trik, aby zaoszczędzić kilka minut podczas ładowania.
Trick z mokrym ręcznikiem nie jest nowością na forach Tesli, ale wraz z nadejściem wyższych temperatur, pojawia się coraz więcej wpisów i porad z tym związanych. Wszystko ogranicza siędo położenia mokrego ręcznika na uchwycie ładowarki, co ma zapobiegać jej przegrzewaniu. W starszych modelach z doładowaniem V2, które nie mają aktywnie chłodzonych kabli, rączka może nagrzać się bardzo szybko. W rezultacie czujnik w uchwycie informuje ładowarkę o konieczności zmniejszenia prędkości ładowania, aby utrzymać bezpieczną temperaturę. Jednak po umieszczeniu mokrego ręcznika na rączce pozostanie w niższej temperaturze, co przyspiesza proces ładowania. Oczywiście nie schłodzi to samego kabla, który może stać się zbyt gorący.
Położenie mokrej szmatki na uchwycie powoduje obniżenie temperatury i zwiększenie mocy ładowania.
Stand back. We are not letting hot Supercharger handles slow us down pic.twitter.com/UBcMPY6fU6
— Kyle Conner (@itskyleconner) March 9, 2024
Jeden z właścicieli Tesli udokumentował, że umieszczenie wilgotnej szmatki na uchwycie ładowania skutkowało zwiększeniem mocy ładowania z 60 kW do 95 kW w upalny dzień. Inny przypadek mówi o podłączeniu do ładowania pojazdu z poziomem naładowania wynoszącym 2%. Moc ładowania szybko wzrosła do 147 kW, jednak gdy stan naładowania osiągnął 34%, moc spadła do zaledwie 58 kW. Po umieszczeniu mokrej szmatki o temperaturze pokojowej na uchwycie kabla, moc ładowania została ponownie zwiększona do 119 kW.
For the wet rag trick skeptics… pretty clear where I added it. (This is on a V3) pic.twitter.com/cyTUkZNQ1C
— Branden Flasch (@brandenflasch) May 5, 2024
Jeśli chodzi o obawy dotyczące bezpieczeństwa, to ładowarki Tesli są zaprojektowane tak, aby działać bezpiecznie nawet w deszczu, więc umieszczenie wilgotnej szmatki nie powinno powodować żadnych szkód. Co więcej, samochody same monitorują temperaturę pinów ładowania (oraz kilka innych parametrów kontrolnych podczas procesu ładowania). Nawet jeśli uchwyt kabla ładowania zostanie sztucznie schłodzony, samochód automatycznie poinformuje stację ładowania o konieczności zmniejszenia prądu, aby zachować bezpieczeństwo w przypadku jakichkolwiek problemów. Trzeba jednak ponownie podkreślić, że schłodzenie wtyczki, nie schłodzi kabla i tutaj pojawia się największe niebezpieczeństwo całego zabiegu.
Mając to wszystko na uwadze, warto zaznaczyć, że ta metoda nie jest oficjalnie uznaną ani zalecaną przez Teslę, więc każdy robi to na własne ryzyko. Dla większego bezpieczeństwa zaleca się również zakończenie sesji ładowania za pośrednictwem ekranu w samochodzie lub aplikacji na smartfonie przed odłączeniem uchwytu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS