A A+ A++

Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego zaapelował w swoim wpisie na portalu X o ostrożność. Związane jest to z kampanią oszustów, w której wykorzystują oni fałszywe reklamy w mediach społecznościowych

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce

„Posiadasz urządzenie z systemem iOS? Uważaj! Cyberprzestępcy zamieszczają reklamy fałszywych inwestycji w mediach społecznościowych i zachęcają użytkowników możliwością szybkiego wzbogacenia się” – informuje CSIRT KNF w swoim wpisie.

Jak wyjaśniono, spreparowane reklamy prowadzą do oficjalnego sklepu @AppStore, gdzie cyberprzestępcy zachęcają do pobrania aplikacji wyłudzającej dane. W celu zwiększenia wiarygodności swoich działań, oszuści uciekają się do wykorzystywania techniki „deepfake”, która polega na tworzeniu przerobionych zdjęć lub materiału wideo, korzystając przy tym często z wizerunków celebrytów lub innych szeroko znanych i rozpoznawalnych osób.

W tym wypadku podszywają się oni pod influencerów aby okradać potencjalne ofiary. Zaapelowano, aby uważać na tego typu treści oraz nie wierzyć w oferty szybkiego zysku, w krótkim czasie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZmiany w ustawie o KRS. Senat wprowadza poprawki ws. praw sędziów
Następny artykułZwrot podatku z Holandii – jak odzyskać nawet 4000 złotych zwrotu?