Skąd to przetasowanie? Zadecydował mniejszy budżet animacji i mniejsze pieniądze wydane na promocję filmu. W kinach “Barbie” zarobiła na całym świecie 1,45 miliarda dolarów, “Super Mario Bros. Film” – 1,36 mld dolarów. Różnica była więc stosunkowo niewielka, sięgała 90 mln dolarów. Tymczasem produkcja z Margot Robbie kosztowała 145 mln dolarów, zaś budżet animacji sięgnął 100 mln. Plus ogromna różnica w kosztach promocji dała wyraźnie zwycięstwo “Super Mario Bros. Film”.
Komputerowa animacja zarobiła na czysto 559 mln dolarów. Mocnym motorem napędowym filmu był Chris Pratt, który podkładał głos pod głównego bohatera w oryginalnej wersji językowej. Widzowie znają dobrze aktora z roli Star-Lorda, superbohatera Marvela, czy też Owena z trylogii “Jurassic World”. Tymczasem Pratt już w 2014 roku użyczył głosu głównej postaci w animacji “LEGO.PRZYGODA”. Uczestniczył także w realizacji drugiej części filmu oraz w produkcji Pixara “Naprzód”.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według “Deadline” “Barbie” przyniosła zysk w wysokości 421 mln dolarów. Przegrała więc z animacją aż o 138 mln dolarów (przy budżecie większym jedynie o 45 mln). To pokazuje, ile pieniędzy wytwórnia Warner Bros. musiała wydać na promocję swojego filmu. Oczywiście animacjom, filmom dla dzieci, dużo łatwiej jest odnieść globalny sukces. O czym świadczy fakt, że “Super Mario Bros.” to już trzecia produkcja studia Illumination (po animacjach “Minionki rozrabiają” oraz “Sekretne życie zwierzaków domowych”), która zwyciężyła w rankingu serwisu “Deadline”.
W pierwszej piątce filmów, które zarobiły w kinach najwięcej pieniędzy w ubiegłym roku znalazł się także “Oppenheimer” (972 mln dolarów wpływów), “Strażnicy galaktyki: Volume 3” (846 mln dolarów) oraz “Szybcy i wściekli 10” (705 mln dolarów). Z tych filmów w TOP 5 rankingu “Deadline” znalazł się jeszcze tylko zdobywca Oscara. “Oppenheimer” przyniósł zysk sięgający 202 mln dolarów (5. pozycja na liście). Z powodu ogromnych dużych budżetów i kosztów promocji miejsce “Strażników galaktyki” i “Fast X” zajęły dwie animacje.
Przeczytaj także: Julia Żugaj wprowadza rygor. Fanki nie chcą jechać na obóz?
Trzecim tytułem, który w ubiegłym roku przyniósł najwięcej zysku był “Spider-Man: poprzez multiwersum” (328 mln dolarów), czwartym – “Wojownicze Żółwie Ninja: zmutowany chaos” (204,5 mln dolarów). Co ciekawe, ten ostatni tytuł zarobił w kinach jedynie 180 mln dolarów, ale zysk ze sprzedaży płyt, dystrybucji cyfrowej i innych praw emisyjnych (oraz stosunkowo małe koszty produkcji) wywindował animację na tak wysoką pozycję.
W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” rozkładamy na czynniki pierwsze fenomen “Reniferka”, przyglądamy się skandalom z drugiej odsłony “Konfliktu” i zachwycamy się zaskakującą fabułą “Sympatyka”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS