Szpital w Liverpoolu, podobnie jak wiele innych placówek medycznych, posiada własny parking dla pacjentów. Jednakże Szpital Alder Hey wprowadził zakaz parkowania elektryków, co wzbudziło oburzenie posiadaczy tego typu pojazdów.
Sytuacja nabrała rozgłosu, gdy kierowca samochodu elektrycznego, Paul Freeman-Powell, próbował zaparkować na terenie szpitala, aby odebrać swojego 7-letniego syna. Ochrona szpitala skierowała go jednak na inny parking w pobliżu trawnika, tłumacząc, że istnieje ryzyko pożaru pojazdów elektrycznych, co z kolei zagraża pacjentom placówki. Szpital po upublicznieniu incydentu stanął w obronie swojej decyzji, argumentując, że tymczasowy zakaz jest oparty na zaleceniach straży pożarnej Merseyside. Podjęte środki są podyktowane koniecznością dostosowania systemu gaśniczego i minimalizowania ryzyka pożaru, a nie chęcią dyskryminacji posiadaczy samochodów elektrycznych.
Przedstawiciele branży kwestionują tę decyzję, wskazując na badania, które wskazują, że samochody benzynowe znacznie częściej zapalają się niż pojazdy elektryczne.
Dyrekcja szpitala podkreśliła, że decyzja ta ma charakter tymczasowy, a pojazdy elektryczne nadal mogą korzystać z innych parkingów na terenie szpitala, które są wyposażone w aż 14 ładowarek. Pomimo kontrowersji, szpital zapewnia, że priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego.
Przedstawiciele Energy and Climate Intelligence Unit i innych organizacji jasno stwierdzili, że nie ma uzasadnienia dla takiego zakazu. Na przykład organizacja FireSafe, wspierana przez australijski rząd, twierdzi, że samochody elektryczne spalają 80 razy rzadziej niż samochody spalinowe, opierając się na statystykach. Statystyki Szwedów są podobne. Odnotowano tam 68 pożarów na 100 000 samochodów w przypadku samochodów spalinowych, ale tylko 3,8 w przypadku samochodów elektrycznych (i to z uwzględnieniem podpaleń). Ponadto Tesla mówi o 11 pożarach samochodów spalinowych na każdy elektryczny.
W związku z tym organizacje powiązane z EV uważają, że decyzja o zakazie parkowania pojazdów elektrycznych ze względu na ryzyko pożaru na terenie szpitala w Liverpoolu wydaje się nieuzasadniona. Choć obecnie dane wyraźnie wskazują na mniejsze ryzyko pożaru w przypadku pojazdów elektrycznych (pomijając oczywiście różnice w czasie gaszenia), istnieje pytanie, jak będzie kształtować się to ryzyko w przyszłości, gdy pojazdy elektryczne na drogach staną się znacznie starsze. Pogorszenie się jakości konserwacji i starzenie akumulatorów mogą potencjalnie wpłynąć negatywnie na bezpieczeństwo tych pojazdów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS