A A+ A++

Różne kraje rozwijają elektromobilność w różnym tempie. Nie ma jednego, szybkiego rozwiązania. Dlatego nasza oferta odpowiada na potrzeby wszystkich klientów. W naszych salonach znajdą oni samochody z dynamicznymi, oszczędnymi silnikami spalinowymi czy też wchodzącą właśnie na rynek nową generację hybryd plug-in. Jednak nie mamy wątpliwości, że to właśnie auta elektryczne są przyszłością motoryzacji.

Jak zamierza Pani położyć nacisk na e-mobilność?

Trzeba zacząć od edukowania i udostępniać auta elektryczne, żeby potencjalni nabywcy zrozumieli na czym polega elektromobilność. Niemal wszyscy mają jakąś opinię na temat elektromobilności, ale z pewnością nie wszyscy mają w tym zakresie wiedzę. A zalet płynących z elektromobilności jest wiele, doświadczyłam ich choćby jadąc na dzisiejsze spotkanie z Poznania do Warszawy naszym nowym Volkswagenem ID7. To była perfekcyjna podróż. Bardzo komfortowa, płynna, auto świetnie się sprawdziło. Jadąc z maksymalną dozwoloną w Polsce prędkością 140 km/h, nie było potrzeby uzupełnienia energii po drodze. Przed wyjazdem auto naładowane było w firmie, gdzie mamy do dyspozycji 50 ładowarek, do hotelu w Warszawie dojechaliśmy mając jeszcze 16 proc. zapasu energii. W hotelu dostępne są ładowarki Porsche Destination Charger, dzięki czemu bezpłatnie uzupełniliśmy energię przez noc. Finalnie koszt tej konkretnej podróży Poznań-Warszawa-Poznań, był kilkukrotnie niższy w porównaniu z autem spalinowym. Jeśli wyruszamy w podróż samochodem elektrycznym musimy mieć gwarancję, że po drodze nie będzie problemu z ładowaniem. Z tego, co się orientuję zmiany idą w dobrym kierunku, w najbliższym czasie wiele środków zostanie zainwestowanych właśnie w infrastrukturę. Dostęp do ładowarki nie może być związany ze stresem Inny problem związany z elektromobilnością, to dostęp do czystej energii. W tym obszarze zmiany także postępują. Spada uzależnienie od węgla i rosną inwestycje w produkcję energii ze źródeł odnawialnych. Czyli Polska jest na najlepszej drodze do czystej, zielonej, zeroemisyjnej energii.

Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska:

mat. prasowe

Czy elektromobilność powinny wspierać subsydia?

Pozwalają na obniżenie bariery dostępu. Biorą na siebie część ryzyka związanego z zakupem auta, dotyczą nie tylko jego ceny, ale i miesięcznych kosztów utrzymania. W tym przypadku wraz z Volkswagen Financial Services oferujemy innowacyjne finansowanie. Tak aby ryzyko związane z nowym produktem dla konsumenta nie było tak wysokie. Rozwiązaniem jest długoterminowy wynajem z ustaloną miesięcznie ratą. To ewolucja, którą widzę w przyszłości. Inną charakterystyką polskiego rynku jest jego struktura. 70 proc. sprzedaży aut osobowych, to flota. W przypadku e-aut udział floty rośnie do 84 proc. Niemal 65 proc. naszych aut jest sprzedawanych w 20 największych polskich miastach, czyli elektromobilność jest związana z flotami i z dużymi miastami. Wiadomo również, że wiele osób korzystających z aut korporacyjnych mieszka w budynkach wielorodzinnych, te osoby potrzebują publicznych ładowarek w mieście. Nadal istnieje przekonanie, że w takim przypadku nie ma jeszcze łatwego dostępu do infrastruktury ładowania. Inaczej jest w przypadku budynku jedno … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNBA: Fatalna wiadomość dla Knicks! Koniec sezonu kluczowego zawodnika
Następny artykułRosyjski żołnierz zatrzymany przez Straż Graniczną. Dezerter wdarł się od strony Białorusi