Zawsze chciałeś pracować z artystami i wspierać rozwój ich kariery? Manager muzyczny to zawód, który może przynieść Ci ogromną satysfakcję. Praca w tej branży wiąże się z koniecznością śledzenia najnowszych trendów. Wymaga też odpowiedniego przygotowania. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć jej specyfikę, zapisz się na kurs, który poprowadzą praktycy. Dzięki niemu dowiesz się, jak zadbać o interesy swojego podopiecznego.
Jak manager muzyczny odciąża artystów?
Manager muzyczny to specjalista, który odciąża artystów. Pozwala im skupić się na tworzeniu nowych utworów i prezentowaniu ich publiczności. Sam zaś zajmuje się kwestiami organizacyjnymi i formalno-prawnymi. Manager muzyczny m.in. przegląda umowy, zanim podpiszą je jego podopieczni. Dogłębnie je analizuje, a w razie potrzeby negocjuje niekorzystne zapisy. Reprezentuje swojego klienta w wydawnictwach fonograficznych.
Manager artystyczny uczestniczy w planowaniu tras koncertowych
Artyści zarabiają na różnych aktywnościach. Dziś sprzedaż płyt nie jest ich głównym źródłem dochodu. Największe wpływy przynoszą koncerty i kontrakty reklamowe. W planowanie tras aktywnie angażuje się manager muzyczny. Rozważa różne propozycje i wybiera najlepsze dla swojego podopiecznego.
Manager muzyczny negocjuje kontrakty reklamowe
Manager muzyczny odpowiada również za kontrakty reklamowe artystów. To do niego zgłaszają się potencjalni zleceniodawcy. Ma on za zadanie wstępnie ocenić ich propozycje i wyselekcjonować te, które mogą zainteresować jego klienta. Jeśli artysta wyrazi chęć współpracy, w jego imieniu negocjuje jak najlepsze warunki finansowe. Następnie dokładnie wczytuje się w treść umowy. Wyłapuje ewentualne haczyki i prosi o ich usunięcie bądź skorygowanie.
Manager artysty dba o jego wizerunek
Manager artystyczny dba o wizerunek twórcy. Zdaje sobie bowiem sprawę, że od niego zależy nie tylko sprzedaż biletów na trasy koncertowe, ale również zainteresowanie reklamodawców. Decyduje, w jakich eventach powinien uczestniczyć jego podopieczny ze względów PR-owych. Ponadto odpowiada za spójną komunikację w social mediach. Dokłada wszelkich starań, aby była przemyślana i dostosowana do grupy docelowej.
Jakie są obowiązki managera muzycznego przy organizacji koncertów i produkcji teledysków?
Artysta, który wyrusza w trasę koncertową, nie jest zdany tylko na siebie. Towarzyszy mu manager muzyczny, który odpowiada za rozmowy z ekipą techniczną. Wokalista, który ma problemy z odsłuchem, zgłasza to swojemu agentowi. On zaś próbuje porozumieć się w tej sprawie z odpowiednimi osobami.
Manager muzyczny uczestniczy też w pracach nad teledyskiem i sesjach zdjęciowych. Nadzoruje wszystkie działania, w których bierze udział jego podopieczny.
Jak zostać managerem artysty? Weź udział w kursie!
Jeśli zainteresowała Cię praca managera artystycznego, weź udział w profesjonalnym szkoleniu. Kurs “Manager muzyczny (manager artysty)” poprowadzą praktycy, którzy zdobyli ogromne doświadczenie w branży. Udzielą Ci wielu praktycznych wskazówek. Ponadto przybliżą zagadnienia prawne istotne podczas zawierania umów z firmami fonograficznymi, agencjami eventowymi i reklamodawcami.
Manager artystyczny powinien dobrze znać prawa autorskie. Pozwoli mu to nie tylko zadbać o interesy jego klienta, ale także uniknąć naruszenia dóbr innych twórców. Prawa do muzyki i tekstów stanowią dość złożoną materię, z którą warto się zaznajomić. Podopieczny oczekuje od swojego agenta, że ten pomyślnie przeprowadzi go przez kwestie formalne. Stosowną wiedzę uzyskasz, uczestnicząc w kursie zorganizowanym przez EMTG.
Artykuł partnera
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS