A A+ A++

– W ramach niekonkurencyjnego naboru wniosków o dofinansowanie, który ogłosiliśmy w grudniu ubiegłego roku w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej (Priorytet 04. Spójna sieć Transportowa, działanie FEPW.04.02 Ponadregionalna infrastruktura kolejowa) przewidziana jest inwestycja dotycząca przebudowy dworca kolejowego Ostrowiec Świętokrzyski – planowany termin złożenia wniosku to IV kw. 2024 r- mówi nam Justyna Gawron z Biura Organizacji i Zarządzania Centrum Unijnych Projektów Transportowych.      

– Przeprowadziliśmy wstępną inwentaryzację budynku. Samorząd wyraził zainteresowanie w zakresie współpracy przy inwestycji oraz najmem części powierzchni budynku. Szczegóły będą przedmiotem ustaleń z lokalnymi władzami. Kwestie finansowania zostaną określone po domknięciu bieżących ustaleń w ramach przygotowania inwestycji- dorzuca Paulina Kozioł z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych Instytucja Pośrednicząca dla priorytetu IV Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 z końcem minionego roku ogłosiło nabór wniosków o dofinansowanie w sposób niekonkurencyjny w ramach: Priorytetu FEPW.04 Spójna Sieć Transportowa, Działanie FEPW.04.02 Ponadregionalna infrastruktura kolejowa.

Dofinansowanie mogą uzyskać projekty, które przyczynią się do: poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko, zmniejszenia zatłoczenia i ograniczeń przepustowości infrastruktury transportowej, integracji systemu transportowego, przy równoczesnej efektywności ekonomicznej.

Wsparcie zostanie przeznaczone na inwestycje na liniach kolejowych, które obejmą m.in. Inwestycje w infrastrukturę liniową: rewitalizacja, rehabilitacja lub modernizacja

drogi kolejowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, inwestycje w obiekty obsługi podróżnych m.in. przystanki, stacje kolejowe wraz z ich dostosowaniem do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, inwestycje w pozostałą infrastrukturę punktową m.in.: wiaty, kładki dla pieszych.

Beneficjentami projektu mogą być PKP PLK S.A oraz PKP S.A

Maksymalny procentowy poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektów zgodnie z SzOP wynosi 100%, w tym maksymalny procentowy poziom dofinansowania ze środków UE wynosi 85% wydatków kwalifikowalnych projektu.

Minimalny wkład własny beneficjenta rozumiany jako % wydatków kwalifikowalnych, wynosi 15%.

Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naboru dla Działania FEPW.04.02 Ponadregionalna infrastruktura kolejowa wynosi: 3 100 000 000,00 zł.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułO historii dzielnic, ich mieszkańcach i charakterystycznych miejscach. Dwa spacery z przewodnikiem
Następny artykułRosjanie rekrutują Polaków do brudnej roboty. Kim są pałkarze Putina?