A A+ A++

Jak
powiedziała w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Magdalena Jaworska
Maćkowiak, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, zakłócanie
sygnału GPS wprawdzie
jest
utrudnieniem dla kontrolerów ruchu lotniczego i załogi w kokpicie
samolotów, ale w takich przypadkach następuje natychmiastowe
przestawienie się na inne systemy, np. GNSS i rejs odbywa się
normalnie.

Hybrydowy
atak

Tyle,
że w przypadku Finnaira i jego lotów do drugiego co do wielkości
miasta w Estonii — Tartu to się nie sprawdza. To lotnisko w
przypadku kontroli zbliżania i lądowania korzysta jedynie z systemu
GPS.

W
ciągu ostatnich dwóch dni Finnair dwukrotnie musiał zawrócić do
Helsinek, ponieważ nie był w stanie wylądować w Tartu. Teraz
Finowie poinformowali, że z tego powodu zawieszają to połączenie
przynajmniej do końca maja.

„Większość
lotnisk używa w takich przypadkach alternatywnych systemów podczas
zbliżania samolotów , ale niektóre — takie właśnie jak Tartu
korzystają wyłącznie z sygnału GPS ” — napisał
w oświadczeniu Jari
Paajanen, dyr.
operacyjny Finnaira.

Zdaniem
Markusa Tsahkna, estońskiego ministra spraw zagranicznych zakłócanie
sygnału GPS , to hybrydowy atak rosyjski i zamierza o tym rozmawiać
tak ż Komisją Europejską, jak i z NATO. — Rosjanie
doskonale zdają sobie sprawę z teg … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPołóż na trawniku. Kleszcze momentalnie wyjdą z ukrycia
Następny artykułZ Izby Gmin wyrzucono posła za nazwanie Trudeau wariatem