Według FIA obecna niepewność co do kształtu przepisów technicznych Rajdowych Mistrzostw Świata przygotowywanych na przyszły rok, nie będzie miała wpływu na planowane wprowadzenie nowych opon, których dostawcą będzie Hankook.
Po tym jak Pirelli poinformowało, że nie przystąpi do kolejnego przetargu na głównego dostawcę ogumienia na lata 2025 – 2027, jeszcze w grudniu ubiegłego roku nowym oficjalnym dostawcą opon dla WRC została ogłoszona koreańska firma Hankook.
Od momentu wygrania przetargu ogłoszonego przez FIA, firma Hankook intensywnie testuje nowe opony z zespołami WRC. Pierwsze testy miały miejsce już w lutym tego roku, czyli jeszcze zanim światowy organ zarządzający sportami motorowymi przedstawił nową wizję przyszłości WRC.
Wizja obejmuje proponowane zmiany w przepisach technicznych, które miałyby obowiązywać od przyszłego roku. FIA zamierza usunąć napęd hybrydowy z samochodów Rally 1, a także ograniczyć pakiet aerodynamiczny m.in. poprzez zmodyfikowane tylnego skrzydła. Zmniejszeniu ulegnie także moc jednostek napędowych, dzięki zastosowaniu mniejszej zwężki powietrza w układzie dolotowym.
Na chwilę obecną propozycje zmian znajdują się na etapie rozmów po tym, jak czołowe zespoły zwróciły się do FIA, prosząc o utrzymanie obecnych przepisów Rally 1 do końca 2026 roku.
Jak donosi Motorsport.com, obecnie omawiany jest kompromis w sprawie przepisów na przyszły rok, a rozwiązanie prawdopodobnie zostanie zaprezentowane zespołom w przyszłym miesiącu.
Dyrektor ds. sportów drogowych FIA Andrew Wheatley jest świadom, że przepisy na rok 2025 mogą jeszcze ulec zmianom, ale jest przekonany, że nie będzie to miało wpływu na firmę Hankook, która będzie kontynuować prace nad nowymi oponami.
Pirelli tyres
Autor zdjęcia: McKlein / Motorsport Images
– Myślę, że producenci opon wykonują świetną robotę i nowa opona została zaprojektowana w taki sposób, by była dość elastyczna w użyciu. W tej chwili jednym z celów firmy Hankook jest stworzenie opony o takiej charakterystyce, która będzie odpowiednia zarówno dla samochodów Rally 1 jak i Rally 2 – powiedział Wheatley
– Być może zajdą pewne zmiany na różnych płaszczyznach, ale nie sądzę, żeby to było obecnie przedmiotem dyskusji. Biorąc pod uwagę szeroki zakres prac, drobne zmiany można dość szybko wprowadzić na wczesnym etapie rozwoju. Myślę, że mamy na to rozwiązanie i nie stanowi to problemu – dodał
Hankook odmówił komentarza na temat rozwoju opon do WRC.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS