A A+ A++

W niedzielę 21 kwietnia w kilkuset gminach w Polsce, w tym także w wielkich miastach takich jak: Wrocław, Poznań czy Kraków, odbyła się druga tura wyborów samorządowych. Z tego powodu w wieczornej ramówce największych stacji w kraju pojawiły się specjalne wieczory wyborcze, w czasie których nie tylko przedstawiono pierwsze sondażowe wyniki, ale i na gorąco komentowano wyborcze werdykty obywateli.

O uwagę widzów walczyły m.in. TVP1, TVN24, Polsat News czy TV Republika, które w niedzielę wieczorem nadawały specjalny program na żywo. Która z propozycji wymienionych stacji przyciągnęła największą liczbę widzów? Odpowiedź na to pytanie przynoszą najnowsze dane Nielsen Media, które zaprezentował m.in. serwis press.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wieczór wyborczy w TVN24 liderem oglądalności

Jak czytamy na stronach wspomnianego serwisu wieczory wyborcze, w których ogłoszono sondażowe wyniki drugiej tury wyborów samorządowych, oglądało w sumie 3,13 mln widzów i dotyczyło to pierwszych kilku minut po zamknięciu lokali wyborczych. Najwięcej widzów, bo nieco ponad 1 mln, wybrało w tym czasie kanał TVN24 (7,39 proc. udziału w grupie ogólnej 4+).

Drugim wyborem była Telewizja Polska, która biorąc pod uwagę wszystkie anteny stacji, była źródłem wiedzy o wynikach głosowania dla 1,3 mln widzów (9,19 proc. udziału w rynku). Wieczór wyborczy w samej TVP1 śledziło 955 tys. osób.

Jako trzecia na podium uplasowała się TV Republika z wynikiem 521 tys. widzów, dwukrotnie przewyższając liczbę widzów we wszystkich kanałach należących do Grupy Polsatu – 267 tys. odbiorców.

TV Republika ogłosiła sukces. Pominęła TVN24

Warto wspomnieć, że w powyborczy poniedziałek swój sukces ogłosiła TV Republika, chwaląc się wynikami oglądalności z poprzedniego wieczoru. Zarówno Danuta Holecka, jak i Michał Rachoń chwalili się tytułem lidera rankingu, który obejmował jednak- co kluczowe – stacje z wyłącznie polskim kapitałem.

– Oglądało nas około 600 tys. widzów, co daje nam pierwsze miejsce pośród stacji informacyjnych z polskim kapitałem – mówiła w programie “Dzisiaj” dziennikarka, a  chwilę później wtórował jej Michał Rachoń: – Bezapelacyjnym zwycięzcą wieczoru wyborczego spośród stacji informacyjnych z polskich kapitałem jest Telewizja Republika.

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” pochylamy się nad “Mocnym tematem” Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na “Nową konstelację” i jedziemy do Włoch z “Ripleyem”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAgnieszka Wojtowicz-Jach: Kobiety powinny zarabiać na równi z mężczyznami
Następny artykułMark Brzeziński: Ameryka stawia na równość