W “Obłędnym rycerzu” śledziliśmy perypetie giermka Williama, który po śmierci swego pana przywdziewa zbroję rycerską i w jego imieniu staje do turnieju. Główną rolę zagrał 21-letni Heath Ledger. “Obłędny rycerz” spotkał się z uznaniem widzów (79 proc. na RottenTomatoes) i zarobił w kinach prawie 120 mln dol. przy budżecie 65 mln dol. Brian Helgeland od lat myślał o nakręceniu drugiej części, ale brutalna rzeczywistość zweryfikowała jego plany.
Helgeland, zdobywca Oscara za scenariusz “Tajemnic Los Angeles”, w rozmowie z Inverse opowiedział o swoim pomyśle na historię “Obłędnego rycerza 2”. Projekt trafił do kosza po nagłej śmierci Ledgera w 2008 r., ale później Paul Bettany i Alan Tudyk, którzy również grali w “Obłędnym rycerzu”, podrzucili mu zupełnie inny pomysł na scenariusz.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
“Obłędny rycerz 2” – o czym miał być film?
W tym drugim projekcie William grany przez Ledgera ginie na wojnie, ale pozostawia po sobie nastoletnią córkę. Dziewczyna zamierza pójść w ślady ojca i potykać się w turniejach, ale dla kobiety w średniowieczu było to niemożliwe. Nastolatka nie daje jednak za wygraną i udając mężczyzna (ścina włosy, mówi niskim tonem itp.), uczy się walczyć i w końcu staje do wymarzonego turnieju.
– Zgłosiłem to firmie Sony, ponieważ to ona posiada prawa do “Obłędnego rycerza” – opowiedział Helgeland w najnowszym wywiadzie. – Wydawało się, że ludzie z Sony byli zainteresowani nakręceniem tego filmu z Netfliksem i wydaniem go na tej platformie – dodał reżyser, który jednak nie dostał zielonego światła.
Według teorii Helgelanda “Netfliks przetestował pomysł na kontynuację za pomocą swoich algorytmów, które wykazały, że taki film nie odniesie sukcesu”. Tymczasem z jego obserwacji wynika, że “Obłędny rycerz” z roku na rok “staje się coraz bardziej popularny”. – To najdziwniejsza sprawa – podsumował odrzucenie swojego pomysłu przez Netfliksa.
W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” pochylamy się nad “Mocnym tematem” Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na “Nową konstelację” i jedziemy do Włoch z “Ripleyem”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS