Polskie Linie Lotnicze LOT wyjaśniły, że rzeczywiście taka cena biletów jest możliwa, a to, że dwa loty są tańsze niż jeden, nie jest wynikiem żadnego błędu. Linie postanowiły wyjaśnić, na czym polega ich “żelazna logika”. Warto o tym wiedzieć, zanim kupimy kolejne bilety.
Dwa loty o wiele tańsze niż jeden? Można przepłacić
Czytelnik portalu Money.pl postanowił opowiedzieć, jak wyglądał jego ostatni zakup biletów w linii lotniczej LOT. Choć jego kolega musi wybrać opcję dwóch lotów (przesiadka), to jego bilet jest tańszy niż bezpośredni bilet pana Wojciecha.
Właśnie z kolegą kupujemy bilety na piątek do Rzeszowa. Kolega leci z Gdańska do Warszawy i do Rzeszowa i jego bilet kosztuje 390 zł. Ja będę leciał z nim tym samym lotem z Warszawy i mój bilet kosztuje 560 zł. Żelazna logika
– poinformował portal pan Wojciech. Gdy oba odcinki obsługiwane są przez tę samą linię lotniczą (lub współpracujących ze sobą przewoźników), możemy mówić o bilecie łączonym. Pasażer oba odcinki trasy pokona na jednym bilecie, a swój bagaż może odebrać dopiero na lotnisku docelowym. Na czas swojej podróży pozostaje też pod opieką przewoźnika, więc nie musi martwić się o opóźnienia.
Jeden z naszych czytelników zasugerował najprostsze wyjaśnienie sprawy – lot z przesiadką jest bardziej uciążliwy, dlatego kosztuje mniej. PLL LOT pośpieszyły natomiast z własnymi wyjaśnieniami.
LOT wyjaśnia swoje zasady. “Systemy analizują popyt”
Pan Wojciech nie mógł jednak zrozumieć, dlaczego za bezpośredni rejs musi zapłacić więcej. Money.pl w jego imieniu zapytało więc o zasady, którymi podczas sprzedaży biletów kieruje się przewoźnik.
Ceny biletów na poszczególne rejsy różnią się m.in. w zależności od popytu na konkretny rejs. W tym przypadku nasze systemy analizują więc odpowiednio popyt na połączenia bezpośrednie z Warszawy do Rzeszowa i z Gdańska do Warszawy, a osobno połączenie tranzytowe z Gdańska przez Warszawę do Rzeszowa
– wyjaśnia biuro prasowe PLL LOT w odpowiedzi na pytania portalu Money.pl. Wpływ ma również “stymulacja popytu na podróże tranzytowe, termin zakupu czy rodzaj biletu – w jedną lub dwie strony”.
Jak czytamy, Polskie Linie Lotnicze LOT są przewoźnikiem sieciowym, który model biznesowy buduje głównie na połączeniach transferowych w swoim hubie – jest nim obecnie warszawskie Lotnisko Chopina. Polityka cenowa i łatwość podróży między różnymi miejscowościami może więc zachęcać do wybierania przesiadek w Warszawie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS