A A+ A++

Tunel dalekobieżny w Łodzi jest najbardziej zaawansowanym projektem kolejowym realizowanym w ramach CPK – mówi Agnieszka Stefańska-Krasowska, rzeczniczka Centralnego Portu Komunikacyjnego. – W maju inwestycja wejdzie w kolejny etap.

W maju rozpocznie się wzmacnianie mikropalami fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, pod którym będzie znajdować się komora tunelu. Zgodnie z umową te prace mają potrwać do końca pierwszego kwartału 2025 roku. W tym czasie pod fundamentami zostanie umieszczonych ok. 1400 punktów podparcia.  

Budowa tunelu KDP w Łodzi na Retkini

Po ich zakończeniu wykonawca będzie miał trzynaście miesięcy na budowę komory odbiorczej „Fabryczna”. 

– W trakcie realizacji są dwie z trzech planowanych umów na budowę tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi – dodaje przedstawicielka CPK. – Obejmują one zaawansowane już prace przy wzmocnieniu fundamentów ŁDK oraz budowę komór: startowej „Retkinia” (roboty już trwają) i odbiorczej „Fabryczna” (zaczną się po zakończeniu robót przy ŁDK). 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDroga krajowa nr 91 w Kujawsko-Pomorskiem przebudowana. W końcu się udało [FILMY]
Następny artykułSamsung otwiera szampana – sprzedał więcej smartfonów od Apple