A A+ A++

Sprawdziliśmy, jak wygląda cyfryzacja największych polskich urzędów. Standardem są portale otwartych danych, unikanie papierologii i troska o cyberbezpieczeństwo.

Ponad 2 tys. samorządów ze wszystkich województw uzyskało wsparcie w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd. Otrzymają one do 850 tys. złotych na działania z zakresu cyberbezpieczeństwa.

A co z usługami dla mieszkańców? Obserwatorium Polityki Miejskiej i Regionalnej w swoim raporcie o cyfryzacji miast zwraca uwagę, że aż 77 proc. urzędów miast udostępnia na swoich stronach e-usługi dla mieszkańców, to są one na ogół rozproszone po różnych stronach czy lach miasta. “Większość oferowanych e-usług (63 proc. umożliwia jedynie wypełnienie i złożenie wniosku lub deklaracji online. Administracja lokalna cały czas polega przy tym przede wszystkim na rozwiązaniach centralnych. W nieco ponad 60 proc. e-usług w przeciętnym mieście używa się wyłącznie rozwiązań przygotowanych przez administrację państwową (prawdopodobnie ePUAP)” – czytamy w raporcie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStarosta Gnieźnieński informuje o wygaśnięciu starych rejestracji pojazdów
Następny artykułEdukacja klimatyczna w powiecie chełmskim – nowe inicjatywy Starostwa