51 minut temu
Kryzys w branży gier wideo trwa. Koszty postanowiło zmniejszyć (zapewne do tego zmuszone) także Take-Two Interactive, czyli wydawca serii Grand Theft Auto, w tym także jej szóstej, nadchodzącej odsłony.
Take-Two Interactive ogłosiło drastyczne cięcia w obszarze zatrudnienia oraz realizowanych projektach. Firma poinformowała o zwolnieniu 5% swojej 11-tysięcznej załogi oraz anulowaniu projektów, których łączna wartość wynosiła 140 milionów dolarów (około 560 milionów złotych). Te działania mają na celu “racjonalizację portfela” firmy w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe i strategiczne przesunięcia w planowaniu produktów.
W złożonym zgłoszeniu do Komisji Giełd i Papierów Wartościowych (SEC) Take-Two przedstawiło szczegółowy plan finansowy związany z tymi zmianami. Spółka szacuje, że łączne koszty związane z planowanymi cięciami wyniosą od 160 do 200 milionów dolarów (640-800 milionów złotych). Wśród tych kosztów znajdują się:
- od 120 do 140 milionów dolarów przeznaczonych na pokrycie strat związanych z anulowaniem tytułów,
- od 25 do 35 milionów dolarów na odprawy i inne koszty związane z redukcją zatrudnienia,
- od 15 do 25 milionów dolarów związanych z ograniczeniem powierzchni biurowej.
Te ogłoszenia pojawiły się niespodziewanie, szczególnie że Strauss Zelnick, prezes Take-Two, zapewniał podczas marcowego spotkania z inwestorami, że nie ma planów planów dotyczących dalszych zwolnień. Firma spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży po premierze Grand Theft Auto 6, która ma mieć miejsce w 2025 roku. Być może wtedy dojdzie znów do powiększania składu.
Pomimo ogłoszonych cięć, Take-Two nadal planuje znaczące inwestycje w inne obszary swojej działalności. Firma niedawno ogłosiła plan przejęcia studia Gearbox Entertainment, twórców popularn … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS