Inspektorat Transportu Drogowego planuje zmiany w przepisach, które ułatwią walkę z kierowcami przekraczającymi dozwoloną prędkość. Już wkrótce polska sieć fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości powiększy się nawet o 160 systemów. Wśród nich będą zupełnie nowe ulokowane na przyczepach.
Jak wynika z policyjnych statystyk, wciąż jedną z najczęstszych przyczyn kolizji i wypadków drogowych w Polsce, jest niedostosowanie prędkości do warunku na drogach. Nie dziwi zatem, że Inspektorat Transportu Drogowego robi co może, by skutecznie zniechęcić kierowców od nadmiernego wciskania pedału gazu w podłogę. Jak donosi Wirtualna Polska – nowy pomysł na rozwiązanie tego problemu ma inspektor Tomasz Połeć, który 30 stycznia ponownie objął obowiązki zastępcy GITD.
Współtwórca Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym planuje zmiany w dotychczasowych przepisach, które ułatwiłyby karanie i egzekwowanie grzywny za wykroczenia zarejestrowane przez fotoradary. Te miałyby bowiem przyjąć formę kar administracyjnych, ograniczając najczęściej stosowane praktyki przez piratów drogowych. Mowa tu m.in. o nieodbieraniu listów i nieodpowiadaniu na korespondencję. To jednak nie wszystko.
W planach jest także rozwijanie polskiej sieci fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości. Ta miałaby się powiększyć o 120-160 nowych systemów, które zostaną zakupione ze środków z Krajowego Planu Odbudowy. Wśród nich znajdą się m.in. nowe mobilne fotoradary opracowane przez światowego potentata w dziedzinie automatyki – niemiecką firmę Vitronic.
Pomysł zakłada przenoszenie fotoradaru tak, by kierowcy nie zdążyli przyzwyczaić się do nowej lokalizacji. W tym celu radar i kamery zamontowane zostały na specjalnie zbudowanej przyczepce. Po ustawieniu urządzenia na miejscu pracy, do działania przystępują wbudowane akumulatory, które pozwalają na ciągłą pracę fotoradaru przez okres pięciu dni. Zdjęcia – za pośrednictwem bezprzewodowego, szyfrowanego, połączenia internetowego – przesyłane są bezpośrednio do centru … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS