Władze gminy Nieporęt rozmawiają o rozwoju komunikacji lokalnej z władzami powiatu legionowskiego i z przedstawicielami miasta stołecznego Warszawy. Chodzi o m.in. tramwaj nad Jezioro Zegrzyńskie, pas dla autobusów na ul. Jana Kazimierza oraz nowe linie autobusowe łączące Stanisławów Pierwszy z drugą linią metra na stołecznym Bródnie oraz Józefów i Michałów-Grabinę ze stacją kolejową na warszawskich Płudach
Od czerwca 2023 r. legionowskiego samorządy pracują nad usprawnieniem komunikacji lokalnej. Celem prac jest utworzenie specjalnej komórki organizacyjnej, która zajmie się koordynacją tych połączeń. Tak, aby zmienić trasy wszystkich lokalnych autobusów, żeby się ze sobą nie pokrywały oraz dostosować ich rozkłady jazdy do tych obowiązujących w środkach transportu publicznego, obsługiwanych przez stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) tj. autobusów i pociągów. Dotąd odbyło się kilka spotkań roboczych w tej sprawie. Jedno ze spotkań zorganizowano w połowie marca 2024 r. w Urzędzie Gminy (UG) w Nieporęcie. Wzięli w nim udział wójt gminy Nieporęt, Maciej Mazur, starosta legionowski, Sylwester Sokolnicki oraz wiceprzewodniczący Rady Powiatu Legionowskiego, Robert Wróbel.
Tramwaj czy pas dla autobusów?
Pomysłami na usprawnienie transportu publicznego i rozładowanie korków ulicznych na terenie gminy Nieporęt jest m.in.. tramwaj nad Jezioro Zegrzyńskie, pas dla autobusów na ulicy Jana Kazimierza oraz nowe linie autobusowe łączące Stanisławów Pierwszy z drugą linią metra na stołecznym Bródnie oraz Józefów i Michałów-Grabinę ze stacją kolejową na warszawskich Płudach. Na tę chwilę jeszcze nie wiadomo, czy któreś z tych przedsięwzięć zostanie w ogóle zrealizowane.
Dojazd do metra i kolei podmiejskiej
Decydenci rozważali, jak uwolnić drogi od zatorów ulicznych powszechnych w gminie Nieporęt, zwłaszcza w miesiącach wiosenno-letnich. Jednym z problemów jest korkująca się ul. Jana Kazimierza, którą nad Jezioro Zegrzyńskie jadą warszawiacy. Zwrócono uwagę, że problem korków występuje również rano, kiedy mieszkańcy jadą w stronę Warszawy i w szczycie popołudniowym, gdy wracają z niej po pracy i szkole do domu. Jedną z opcji, która jest brana pod uwagę to stworzenie buspasa na drodze wojewódzkiej nr 633 (DW nr 633) tj. na ul. Jana Kazimierza. W trakcie spotkania pojawiła się również koncepcja budowy linii tramwajowej. W tej sprawie władze gminy mają rozmawiać z władzami Warszawy oraz województwa mazowieckiego. Jak wynika z relacji włodarzy, już teraz prowadzone są rozmowy z dyrektorem ZTM w Warszawie w sprawie uruchomienia nowych połączeń komunikacji autobusowej ul. Słoneczną w Stanisławowie Pierwszym przez ulice Ostródzką ii Głębocką do stacji drugiej linii metra M2 Kondratowicza, oraz ulicą Szkolną w Józefowie i ulicą Kwiatową w Michałowie-Grabinie do stacji PKP Płudy.
Poszerzenie trasy
Robert Wróbel podkreślił, że należy zadbać również o transport prywatny. Wzkazał, że należy poszerzyć trasę od podwójnych rond w stronę stolicy. Jego zdaniem, powiat, gmina oraz Urząd Marszałkowski z władzami stolicy muszą znaleźć właściwy wariantu usprawnień komunikacyjnych w ciągu ulic Jana Kazimierza i Płochocińskiej.
Paulina Nowicka
Komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS