A A+ A++

Megawatowe ładowarki

Pomimo wyzwań pojawią się pilotażowe projekty budowy ładowarek dużych mocy. W kwietniu Ekoen otworzył w Nadarzynie na terenie Scania Polska 4 punkty ładowania CCS, każdy o mocy do 350 kW. – To kamień milowy w procesie przestawiania ciężkiego transportu na bardziej przyjazne dla środowiska i efektywne rozwiązania transportowe – podkreśla dyrektor ds. elektromobilności Scania Polska Paweł Kurzawa.

Obiekt jest przygotowany zarówno do obsługi pojazdów osobowych, jak i ciężarowych, oferuje możliwość jednoczesnego ładowania 4 pojazdów osobowych/dostawczych lub 2 pełnowymiarowych zestawów ciężarowych (ciągnik i naczepa lub podwozie i przyczepa). – Oferujemy wzorcowy ekosystem transportowy obejmujący: pojazd, infrastrukturę ładowania i usługi wspierające najefektywniejsze działanie tego rozwiązania. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, oferuje on szybkie i wydajne ładowanie, umożliwiając operatorom ciężarówek elektrycznych ciągłą pracę ich pojazdów – zaznacza Kurzawa. 

Czytaj więcej

Ładowarka jest dostępna w roamingu w sieciach polskich i międzynarodowych operatorów, w tym objęty usługą Scania Charging Access, pierwszym na rynku rozwiązaniem o zasięgu ogólnoeuropejskim, opracowanym specjalnie z myślą o ładowaniu pojazdów ciężarowych na publicznych stacjach ładowania. – Ładowanie ciągnika siodłowego Scania 45S mocą aż 350 kW, najwyższą z dotychczas zarejestrowanych na hubach Ekoen, pozwoliło nam pozytywnie zweryfikować zastosowaną technologię w kontekście oczekiwań producentów elektrycznych pojazdów ciężarowych – tłumaczy członek zarządu Włodzimierz Hrymniak Ekoen. 

Ładowarka jest przygotowany infrastrukturalnie do adaptacji w przyszłości nowego standardu MCS (ang. Megawatt Charging System) umożliwiającego ładowanie pojazdów mocą ponad 1 MW. 

Technologia MCS ma kluczowe znaczenie dla rozwoju długodystansowego ciężkiego transportu elektrycznego, w których zarówno czas jazdy, jak i czas odpoczynku są regulowane prawnie. Pojazd może być prowadzony maksymalnie 4,5 godziny, po czym kierowca musi zrobić 45-minutową przerwę i w tym czasie ciężarówka musi zostać naładowana wystarczającą ilością energii, aby móc jeździć przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na wielkość akumulatorów istotne jest zarówno szybkie ładowanie, jak i duża moc. Plany instalacji 1700 punktów do ładowania ciężarówek ma także spółka Daimlera, Tratona i Volvo nazwana Milence. Przewiduje zakończenie inwestycji do 2027 roku. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułII Bieg i Marsz Świadomości Autyzmu w Gołańczy (zdjęcia)
Następny artykułMalarskie impresje Renaty Szurygi