A A+ A++

Nagrody BAFTA nie przesłaniają problemów. Aktorzy, którzy podkładali głosy postaciom w Baldur’s Gate 3, wyrażają sprzeciw technice pozwalającej na klonowanie głosu.

Choć Baldur’s Gate 3 zdobył liczne nagrody na tegorocznych BAFTA (w sumie pięć statuetek), w tym dla najlepszej gry, aktorzy ujawnili mniej pozytywne aspekty swojego sukcesu, związane z rosnącym zastosowaniem sztucznej inteligencji do klonowania głosu.

Podczas rozdania nagród Brytyjskiej Akademii Filmowej (BAFTA) aktorzy grający (głosem) w Baldur’s Gate 3 podzielili się swoimi obawami dotyczącymi nadużyć techniki opartej na sztucznej inteligencji, która wpłynęła na ich życie zawodowe i prywatne.

Amelia Tyler, nominowana za najlepsze wykonanie głosu narratora w Baldur’s Gate 3, w szczerej rozmowie z serwisem Eurogamer opowiedziała o niepokojących doświadczeniach związanych z nieautoryzowanym wykorzystaniem jej głosu. “Ludzie odtwarzają mój głos przy użyciu sztucznej inteligencji bez mojej zgody. To nie tylko kradzież mojej pracy, ale także mojej tożsamości” – wyznała Tyler. Opisała również przykre doświadczenie związane z wizytą na streamie, podczas którego jej sklonowany głos był używany do czytania treści o charakterze pornograficznym bez jej zgody.

Andrew Wincott, który otrzymał nagrodę za najlepsze drugoplanowe wykonanie głosu (za rolę diabła Rafaela), pozytywnie ocenił możliwości AI, takie jak skrócenie czasu nagrywania przy jednoczesnym zwiększeniu ilości produkowanego materiału. Jednak podkre … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJubileusz Stowarzyszenie WyGramy Opoczno
Następny artykułBiała sobota w Rogowie. Mieszkańcy korzystali z bezpłatnych badań i porad specjalistów