A A+ A++

Producenci samochodów mają za sobą bardzo dobry rok. Jak się jednak okazuje, swoje zyski zawdzięczają przede wszystkim wyższym cenom aut. Jeden z serwisów sprawdził, która firma zarabia na swoich modelach najwięcej.

Producenci zarabiali dzięki wyższym cenom aut

Ostatnie lata dla branży motoryzacyjnej były bardzo trudne. Między innymi przez niedobory komponentów klienci musieli nawet kilka miesięcy czekać na swoje auto. Mimo gorszej sprzedaży producenci wciąż jednak dość dobrze zarabiali na swoich autach – dzięki rosnącym marżom.

Z najnowszej analizy wyników finansowych producentów z szeroko pojętego świata zachodniego (firmy z Europy, USA, Japonii i Korei) oraz dwóch koncernów z Chin, którą przeprowadził serwis Car Industry Analysis, wynika, że pod kątem finansowym branża motoryzacyjna ma za sobą bardzo dobry rok. Jak jednak wskazuje portal, głównie wynika to z wyższych cen samochodów. 

Który producent zarabia na autach najwięcej?

Bezkonkurencyjne w tym zestawieniu jest Ferrari. Z wyliczeń wspomnianego serwisu wynika, że na każdym sprzedanym w 2023 roku samochodzie włoska marka zarabiała średnio 117 927 euro. Przy obecnym kursie to ok. 502 tys. złotych. Na drugim miejscu znalazło się Porsche. Różnica między liderem i wiceliderem zestawienia jest jednak ogromna. Kwota, którą niemiecki producent uzyskał za każdy sprzedany egzemplarz, to średnio 22 747 euro (ok. 96 tys. zł). Podium za poprzedni rok zamyka spółka Jaguar Land Rover. W tym przypadku różnica między trzecim i drugim miejscem również jest spora. Na każdym sprzedanym aucie producent zarobił 8 511 euro. A jak wyglądała pierwsza dziesiątka tego rankingu?

  1. miejsce Ferrari: 117 927 euro
  2. Porsche: 22 747 euro
  3. Jaguar Land Rover: 8 511 euro
  4. BMW: 7 236 euro
  5. Mercedes: 6 992 euro
  6. Tesla: 4 448 euro
  7. Stellantis: 3 624 euro
  8. Subaru: 2 860 euro
  9. Isuzu: 2 826 euro
  10. Toyota: 2 780

Warto tutaj zaznaczyć, że dane uwzględniają dane całych grup motoryzacyjnych. Stąd właśnie brak obecności w zestawieniu takich jak np. Lamborghini (należące do Volkswagena), których marże są zdecydowanie wyższe od producentów oferujących auta “dla ludu”. Ferrari i Porsche znalazły się w rankingu, ponieważ zostały one wydzielone kolejno z koncernów Fiat Chrysler Automobiles (stanowiącego teraz część firmy … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKrośnieńscy policjanci pilotowali samochód z rannym chłopcem
Następny artykułKładka Trzaskowskiego już w remoncie. Eksperci wskazują też na inny problem