Były to jednak pierwsze próby Pirelli już po oficjalnej inauguracji sezonu 2024. W zimę prototypowe opony sprawdzano na dwóch hiszpańskich obiektach. Najpierw pod Barceloną robili to kierowcy Ferrari, a w Jerez swoje zadania mieli reprezentanci Mercedesa oraz Astona Martina.
Kolejne testy Włosi zaplanowali po japońskim weekendzie wyścigowym i faktycznie zaliczyli bardzo pożyteczne zajęcia. Podczas nich ponownie skupili się na porównywaniu różnych mieszanek i konstrukcji pod kątem ograniczenia przegrzewania na rok 2025. Suzuka była idealnym do tego miejscem ze względu na wiele szybkich łuków.
Co więcej, we wtorek sesję nawiedziły obfite opady deszczu, co wykorzystano do sprawdzenia przejściowego oraz deszczowego ogumienia. Po południu panowały już słoneczne warunki – temperatura powietrza wynosiła 17 stopni Celsjusza, zaś asfaltu 29 – a w środę warunki były jeszcze cieplejsze.
Mimo obecności dwóch ekip tylko trzech kierowców jeździło po japońskim owalu. Z powodu różnych obowiązków przed domową rundą w Chinach nie było to dane Zhou Guanyu. W związku z tym Valtteri Bottas spędził dwa dni w kokpicie C44, a Daniel Ricciardo i Yuki Tsunoda zamienili się swoimi obowiązkami. W dniu testów Japończyka na trybunach pojawiła się nawet mała grupka kibiców.
Liczbę przejechanych przez zawodników okrążeń oraz ustanowione najszybsze czasy prezentujemy poniżej. Wynik Bottasa podany jest dwa razy w odniesieniu zarówno do osiągnięć z 1., jak i 2. dnia. W nawiasie obok liczby wtorkowych kółek widnieją okrążenia pokonane na mokrej nawierzchni:
Kierowca (zespół/dzień): | Liczba okrążeń: | Najlepszy czas: |
---|---|---|
Valtteri Bottas (Stake Sauber/wtorek) | 133 (17) | 1:34.002 |
Daniel Ricciardo (Visa RBwtorek) | 106 (16) | 1:34.815 |
Valtteri Bottas (Stake Sauber/środa) | 149 | 1:33.983 |
Yuki Tsunoda (Visa RB/środa) | 115 | 1:34.337 |
W swoim komunikacie Pirelli zapowiedziało kolejne dwie tury, nie zdradzając jednak, jakie zespoły będą wówczas testować. Wiadomo jedynie, że w dniach 28-29 maja włoski producent pojawi się na torze Paul Ricard, a 14-15 czerwca na obiekcie Mugello. Z wypowiedzi Mario Isoli wynika również, że od września jego załoga skupi się już nad pracami na sezon 2026.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS