A A+ A++

Za nami pierwsze dni kwietnia. Z danych opracowanych przez Nielsen Media (dotyczących średniej oglądalności minutowej) wynika, że w pierwszym tygodniu nowego miesiąca widzowie chętniej oglądali stacje oferujące programy inne od tylko i wyłącznie politycznych lub publicystycznych.

Wiele stacji zyskało widzów, ale nie były to kanały informacyjne. Jak wygląda sytuacja najważniejszych polskich telewizji serwujących widzom świeżą dawkę informacji? Mowa o kanałach TVN24, TVP Info, Polsat, Wydarzenia24 czy Telewizja Republika.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Oglądalność kanałów informacyjnych. Kto stracił, kto zyskał?

TVN24 wciąż pozostaje liderem wśród stacji prezentujących widzom treści związane z polityką, materiały publicystyczne, a także najświeższe wieści z Polski i ze świata. W przedziale czasowym między 1 a 7 kwietnia kanał śledziło 329 036 osób. Tydzień wcześniej było to 349 433, ale np. w styczniu (22-28) – 449 583. Spadek jest widoczny.

Ten zaliczyły i inne stacje informacyjne. W przypadku Telewizji Republika w ostatnim tygodniu jest on niemal niezauważalny – z 161 453 na 161 345. Jednak biorąc pod uwagę dłuższy czas, widać go gołym okiem. W lutym (od 5 do 11) oglądalność prawicowej stacji wynosiła 199 084, a w styczniu (między 21 a 28) aż 220 137.

W ostatnim tygodniu nieco więcej widzów stracił Polsat News. Oglądalność spadła z 83 732 do 81 656 (między 21 a 28 stycznia wynosiła 128 466). Z kolei Wydarzenia24 w dniach 1-7 kwietnia włączyło 59 267 widzów, a tydzień wcześniej 60 735. Choć stacja odnotowała spadek, to od stycznia i tak zyskała. W dniach 21-28 stycznia stację oglądało 40 458 osób.

Jedynie TVP Info w ostatnich dniach nie straciła, a zyskała oglądających. Na początku kwietnia kanał śledziło 68 376 widzów, a tydzień wcześniej 66 677. Jednak w styczniu (21-28) kanał wybrało 93 744 osób, co, znów, oznacza spory spadek.

Co z kanałami ogólnie?

Tu sytuacja wygląda następująco: największą oglądalnością cieszy się TVN (386 271), następnie Polsat (380 367), TVP1 (377 723) i TVP2 (371 608). Duża część stacji oferujących zróżnicowane materiały – wiadomości, filmy, seriale, programy rozrywkowe – zyskała widzów.

Jakie programy włączają widzowie?

W dniach 1-7 kwietnia widzowie najchętniej śledzili “M jak miłość“, a konkretnie odcinek z 2 kwietnia. Kolejne w zestawieniu były “Fakty” z 3 kwietnia i “Na dobre i na złe” oraz “Mam talent” z tego samego dnia. Dalej oglądający wybrali “Matyldę“, “Barwy szczęścia“, “Sanatorium miłości“, “Milionerów“, “Ojca Mateusza“, “Taniec z gwiazdami” oraz “Twoja twarz brzmi znajomo“. Dopiero po tych wszystkich programach rozrywkowych i serialach na liście znalazł się kolejny format informacyjny – “19:30” z dnia 3 kwietnia.

Reszta spośród 20 topowych programów w poprzednim tygodniu to: “The Voice Kids”, “Na sygnale”, “Prognoza pogody” w TVN-ie, “Teleexpress”, “Uwaga!”, “Prognoza pogody” w TVP1, “Pytanie dnia” oraz “Kulisy serialu ‘M jak miłość'”.

W 52. odcinku podcastu “Clickbait” rozwiązujemy “Problem trzech ciał” Netfliksa, zachwycamy się “Szogunem” na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł300-tonowy kolos dotarł na budowę elektrowni CCGT Grudziądz
Następny artykułProszę wszystkich ludzi dobrej woli o otoczenie troskliwą opieką życia nienarodzonych dzieci oraz ich matek