A A+ A++

rozwiń

Skoda Scala po liftingu – test

Uwadze czeskiej marki nie umknie żadna rynkowa nisza. Spora, przestronna i balansująca na granicy segmentów C i D Octavia nie ma szans na tytuł najtańszego kompakta, dlatego tę misję powierzono innemu modelowi. Skoda Scala została oparta o rozwiązania z klasy B, a płytę podłogową MQB A0 znaną m.in. z Volkswagena Polo i Seata Ibizy rozciągnięto do wymiarów odpowiadających samochodowi kompaktowemu. Tak powstał model, który można dziś nazwać najtańszym w klasie, o czym pisaliśmy również przy okazji zestawienia.

Konsekwencją takiego zabiegu są oczywiście oszczędności. Nomen omen przeskalowana platforma pozwoliła zbudować auto nieco tańsze i prostsze od konkurentów. Wcześniej Rapid Spaceback, a teraz Scala – czy niższa cena rzutuje na jakość i wrażenia z jazdy? Jak rodowód auta wpływa na jego cechy?

Skoda Scala 2024 – wymiary

Wymiary Skody Scali nie zmieniły się przy okazji liftingu. Auto ma 4365 mm długości, 1793 mm szerokości i wysokość 1471 mm. O ile genów auta miejskiego możemy doszukiwać się w nieprzesadnie dużej szerokości nadwozia, to rozstaw osi, wynoszący 2649 mm jest już zupełnie “kompaktowy”. Co takie wartości oznaczają w praktyce?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPościg ulicami miasta. Kierowca uciekał z papierosową kontrabandą [FOTO]
Następny artykułStatek odpłynął bez pasażerów. Wśród nich kobieta w ciąży i osoby starsze. “Niefortunna sytuacja”