A A+ A++

Jak dowiedział się Motorsport.com, w ramach realizacji planu poszerzenia stawki WEC do 40 samochodów, od przyszłego sezonu każdy z producentów będzie musiał wystawić minimum dwa hipersamochody. Równocześnie dalej będzie obowiązywać limit dwóch samochodów fabrycznych. Przepis ten nie będzie dotyczył wyłącznie 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Od zeszłego roku jednym samochodem dysponuje Cadillac Racing, a od tego sezonu również Isotta Fraschini i Lamborghini Iron Lynx. Przepis ten wszedł w życie już w ubiegłym roku, jednak dotyczył wyłącznie nowej kategorii LMGT3, w której każdy konstruktor wystawia dwa samochody.

Nowy regulamin może negatywnie wpłynąć na zespoły klienckie, takie jak ORLEN AF Corse, Hertz Team Jota i Proton Competition, ponieważ priorytet zgłoszeń zawsze otrzymują załogi fabryczne. Najprawdopodobniej w dalszym ciągu wyjątek będzie stanowiło Le Mans, podczas którego dozwolone są dodatkowe zgłoszenia, lecz nie podlegają one klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów. 

Promotor i współorganizator WEC, Automobile Club de l’Ouest, odmówił komentarza w tej sprawie. Chociaż decyzja jeszcze nie zapadła, wszystko wskazuje na to, że wkrótce zostanie oficjalnie ogłoszona. 

Przyszłość Cadillaca pozostaje pod znakiem zapytania. Na początku miesiąca ogłoszono, że wraz z końcem sezonu zakończą współpracę z Chip Ganassi Racing. Iron Lynx zakładało, że w ich pierwszym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata wystawią jeden hipersamochód Lamborghini, a drugi już w kolejnym roku. 

Celem Astona Martina jest przygotowanie najnowszego samochodu Valkyrie LMH już na 2025 rok. Brytyjski producent przy współpracy z Heart of Racing szykuje się na kampanię WEC oraz IMSA. Isotta Fraschini była gotowa wystawić dwa samochody już w tym sezonie, jednak nie otrzymali zgody, ze względu na limit liczebności stawki.

czytaj również:

Zakładając że w przyszłym sezonie dalej będzie ścigać się Porsche, Toyota, BMW, Alpine, Ferrari oraz Peugeot, a General Motors, Lamborghini i Isotta Fraschini wystawią jeden hipersamochód więcej, grid wzrośnie do 18 fabrycznych załóg. Po dodaniu 4 klienckich oraz 18 LMGT3, stawka Długodystansowych Mistrzostw Świata będzie liczyć równo 40 samochodów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZostań wolontariuszem Wincentynskiego Spotkania Młodych w Słubicach
Następny artykułJędrzej Lipski, redaktor naczelny orlenowskiego “Dziennika Zachodniego”, już nie kieruje gazetą