Volkswagen, wzorem innego producenta z gamy koncernu, zamierza powołać do działania nową markę. Jakie samochody będzie ona oferować?
W ostatnich latach sporą popularnością cieszy się wydzielanie przez producentów nowych marek, które zwykle stanowiły dotychczas integralny element “standardowej” oferty. Takim przykładem może być marka DS, która oferuje auta segmentu premium i w 2014 roku została oddzielona od Citroena. Podobnego zabiegu podjął się również koncern Volkswagen w stosunku do Seata. Z hiszpańskiego producenta wydzielona została, oferująca bardziej sportowe samochody, marka Cupra. Oferuje ona nie tylko autorskie modele, ale również samochody znajdujące się w gamie Seata.
Decyzja bez wątpienia przyniosła bardzo dobre efekty. W zeszłym roku Cupra sprzedała w sumie 230,7 tys. samochodów. Dla porównania w 2022 r. nabywców znalazło 152,9 tys. aut marki. Oznacza to wzrost o 50,9 proc. Najpopularniejszym modelem był Formentor, czyli pierwszy “autorski” samochód hiszpańskiego producenta. Największym rynkiem dla marki pozostają Niemcy – sprzedano tam 72,3 tys. aut. Do polskich klientów trafiło natomiast 9,2 tys. sztuk.
Trudno nie domniemywać, że to właśnie sukces Cupry zachęcił Volkswagena do podobnych kro … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS