A A+ A++

Volkswagen, wzorem innego producenta z gamy koncernu, zamierza powołać do działania nową markę. Jakie samochody będzie ona oferować?

Wydzielanie nowych marek stało się popularne

W ostatnich latach sporą popularnością cieszy się wydzielanie przez producentów nowych marek, które zwykle stanowiły dotychczas integralny element “standardowej” oferty. Takim przykładem może być marka DS, która oferuje auta segmentu premium i w 2014 roku została oddzielona od Citroena. Podobnego zabiegu podjął się również koncern Volkswagen w stosunku do Seata. Z hiszpańskiego producenta wydzielona została, oferująca bardziej sportowe samochody, marka Cupra. Oferuje ona nie tylko autorskie modele, ale również samochody znajdujące się w gamie Seata.

Decyzja bez wątpienia przyniosła bardzo dobre efekty. W zeszłym roku Cupra sprzedała w sumie 230,7 tys. samochodów. Dla porównania w 2022 r. nabywców znalazło 152,9 tys. aut marki. Oznacza to wzrost o 50,9 proc. Najpopularniejszym modelem był Formentor, czyli pierwszy “autorski” samochód hiszpańskiego producenta. Największym rynkiem dla marki pozostają Niemcy – sprzedano tam 72,3 tys. aut. Do polskich klientów trafiło natomiast 9,2 tys. sztuk.

Volkswagen chce być jak Cupra?

Trudno nie domniemywać, że to właśnie sukces Cupry zachęcił Volkswagena do podobnych kro … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUkazało się specjalne wydanie biuletynu „Wiadomości z Powiatu”
Następny artykułRadni podsumowują mijającą kadencję: było mnóstwo inwestycji