Decyzja o rozbudowie stacji to efekt postępującego procesu inwestycyjnego w Warszawie. Nowe przejście pod torami na stacji Warszawa Gdańska ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów, a także usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje.
– Warszawa Gdańska stanowi ważny punkt komunikacyjny w stolicy. PLK SA dąży do tego, aby stacja zapewniała wygodną obsługę podróżnych, przy wciąż rosnącym ruchu pociągów. Przygotowujemy Warszawę Gdańską do zwiększonych potoków podróżnych na czas przebudowy średnicy warszawskiej Warszawa Zachodnia – Centralna – Wschodnia – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gigantyczna inwestycja PKP
PLK SA analizowała sytuację zwiększającego się ruchu na stacji Warszawa Gdańska. W zeszłym roku udostępniono peron nr 5, który usprawnił obsługę pasażerów oraz zwiększył przepustowość ruchu pociągów.
Przejście pod torami, które powstanie równolegle do obecnego tunelu, stworzy dodatkowe do przesiadek między pociągami a komunikacją miejską. Dodatkowe wyjścia z peronów pozwolą równomiernie rozłożyć ruch pasażerów na stacji i zwiększyć poziom bezpieczeństwa. To istotne działanie w kontekście planowanej przebudowy stacji Warszawa Wschodnia i linii średnicowej.
– Działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odpowiadają zwiększonym potrzebom podróżnych, którzy coraz liczniej korzystają ze stacji Warszawa Gdańska – zaznacza Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Spore ułatwienie dla podróżnych
Nowe przejście podziemne zapewni lepszy dostęp na perony, a także do komunikacji miejskiej, w tym metra. Dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy. Szczegółowe rozwiązania zostaną zaprojektowane przez wykonawcę inwestycji.
W projekcie uwzględniono wejście od strony Żoliborza z ul. Ks. Romana Indrzejczyka, które wyposażone zostanie w schody oraz windę. Po drugiej stronie stacji tunel zostanie połączony z dotychczasowym przejściem podziemnym prowadzącym do budynku dworca oraz metra. Dla podróżnych zaprojektowano nowe zadaszenie na wszystkich peronach. W efekcie obiekt będzie miał 300 metrów i obsłuży dłuższe składy. Ponadto stworzono nowy system informacji pasażerskiej, w tym wyświetlacze i nagłośnienie.
Inwestycja na stacji Warszawa Gdańska będzie realizowana ze środków budżetowych. Zakończenie zasadniczych prac i udostępnienie nowego przejścia podziemnego oraz nowych rozwiązań na peronach planowane jest do końca 2025 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS