A A+ A++

31-letni mieszkaniec powiatu brzozowskiego był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku, a konkretnie z przedstawicielem departamentu biura bezpieczeństwa tej placówki. Niestety wszystko było jednym wielkim oszustwem. Mężczyzna stracił swoje oszczędności, łącznie ponad 52 tysiące złotych.

Oszuści cały czas szukają nowych pomysłów lub modyfikują dotychczas wykorzystywane, aby skutecznie wyłudzać pieniądze, które często stanowią oszczędności naszego życia. Przestępcy posługują się podstępem i podszywają się na przykład za pracowników banku.

Taki sposób jest znany nie tylko organom ścigania, ale również bankowcom. Przestępcy wykorzystują do tego celu połączenia telefoniczne i sprawdzoną legendę. Wiele osób daje się przekonać i podążając za wskazówkami oszustów, wykonuje ich instrukcje, niejednokrotnie tracąc przy tym swoje oszczędności, a nawet zaciąga pożyczki na wysokie kwoty.

31-letni mieszkaniec powiatu brzozowskiego odebrał telefon i był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku, dokładnie z przedstawicielem departamentu biura bezpieczeństwa.  Oszust dysponował danymi pokrzywdzonego, co utwierdziło go w przekonaniu, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem banku. Podczas rozmowy, przestępca poinformował 31-latka, że minionej nocy, ktoś złożył w jego imieniu wniosek o kredyt i aby nie doszło do transakcji konieczne jest natychmiastowe działanie. Przekonał pokrzywdzonego, by wybrał wszystkie oszczędności ze swojego konta bankowego, gdyż takie działanie może go uchronić przed stratą pieniędzy.

Niczego nieświadomy mężczyzna, poszedł do placówki swojego banku i wybrał wszystkie oszczędności jakie miał zgromadzone na koncie, łącznie 18 tysięcy złotych. Mieszkaniec powiatu brzozowskiego, cały czas był w kontakcie z oszustem. Po wybraniu pieniędzy w banku, oszust wskazał 31-latkowi bankomat, w którym miał dokonać wpłaty wybranych środków. Przekonał go też do zaciągnięcia kredytu, w celu dokończenia weryfikacji. Oczywiście po zakończonej operacji, środki miały wrócić na konto pokrzywdzonego. W tym celu, 31-latek ponownie udał się do banku, gdzie złożył wniosek o kredyt na kwotę 34 300 zł, po czym wpłacił pieniądze do wskazanego bankomatu. Przestępca nie dopuścił do przerwania połączenia.

Płatności tak dużej kwoty, 31-latek, dokonywał w kilkunastu transzach, na podstawie podawanych kodów blik. Po tym jak mężczyzna zakończył wpłacanie pieniędzy, rozmówca utrzymywał z nim dalej kontakt, przekonując, że wszystkie środki, które właśnie wpłacił lada moment pojawią się na jego koncie. Polecił, by zalogował się do bankowości internetowej i poinformował, kiedy pieniądze będą już na jego koncie. W pewnym momencie połączenie urwało się i dopiero wtedy 31-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustwa.

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę w kontaktach z nieznajomymi, którzy przychodzą  do domu bądź dzwonią podając się za członków rodziny, znajomych lub za pracowników różnych instytucji. Przestrzegamy również przed przekazywaniem jakichkolwiek pieniędzy, czy innych rzeczy wartościowych osobom obcym. Prosimy również, aby rodziny osób starszych informowały je o tego typu zagrożeniach ze strony oszustów, wskazując sposób postępowania w podejrzanych sytuacjach.

TH

Źródło: KPP Brzozów

0
0
votes

Article Rating

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Wyborcza” dotarła do apelacji prokuratora w sprawie wyroku na kiboli Psycho Fans. “Kajo” i “Dzidek” mogą mieć problem
Następny artykułUkraina: Pomoc Kościołowi w Potrzebie pomaga tym, którzy niosą pomoc innym