A A+ A++
fot. materiały prasowe

Forma wideo reklamowego zmieniała się przez lata. Kilkanaście lat temu filmy promocyjne miały ściśle określone ramy czasowe i wykonywane były pod format telewizyjny. Dziś systemy streamingowe i Internet sprawiają, że możliwości dotarcia do odbiorców są zupełnie inne, łatwiej jest określić grupę odbiorców filmów, a i same wideo zmieniło się idąc w zupełnie inną stronę. Co dzisiaj wyróżnia naprawdę dobre filmy reklamowe? Podpowiadamy.

Filmik reklamowy ma istotną rolę we współczesnym digital marketingu. Pozwala skutecznie dotrzeć do grupy docelowej, pokazując odbiorcom na zapoznanie się z różnymi treściami. Aby jednak film spełniał swoją rolę, musi się wyróżniać. Jak tego dokonać?

Wyróżnij swój film reklamowy – na co zwrócić uwagę?

Przede wszystkim w cenie jest pomysłowość i oryginalność. Zwróć uwagę, jak wyróżnić się na tle konkurencji, ale robić to jednocześnie ze smakiem. W kampaniach wideo nie chodzi o to, aby odbiorcy mówili o Tobie negatywnie. Przygotowując filmik reklamowy zwróć uwagę na jaką platformę jest on przeznaczony. Inaczej przygotowuje się filmy na TikToka, inaczej na LinkedIn, a jeszcze inaczej na kanał na YouTube.

Są także uniwersalne zasady, które dotyczą wszystkich materiałów. Jakie to zasady?

  • Scenariusz – dobry filmik reklamowy musi mieć bardzo dobry scenariusz, który Cię wyróżni. Zwróć uwagę na elementy charakterystyczne dla Twojej firmy. Pokaż zalety przedsiębiorstwa albo wartości. Filmik może zawierać wstawki humorystyczne (w zależności od tematyki).
  • Odpowiedni język – element, który jest ważny dla oryginalności filmu. Język powinien być zrozumiały dla grupy odbiorców, nowoczesny, ciekawy i wartościowy. Słowa mogą być wartością dodaną wideo. Możesz też wykonać film bez słów, np. bazując tylko na obrazkach. Być może to klucz do oryginalności.
  • Wykonanie – dziś filmik reklamowy powinien mieć jakość FullHD, a najlepiej 4K. Możesz wyróżnić wideo np. tworząc je w formie wideo VHS z lat 90, ale powinno to być przemyślane. Wykonanie może pomóc Ci wyróżnić film.
  • Postprodukcja – w czasie przygotowania filmu istotna jest postprodukcja czyli dbałość o dźwięk, montaż, ewentualne napisy czy efekty specjalne. Postprodukcją można nadrobić braki w wykonaniu czy scenariuszu.
fot. materiały prasowe

Dlaczego warto realizować filmy reklamowe i jak je dystrybuować?

Filmy reklamowe warto tworzyć, aby zwiększać świadomość marki oraz docierać z produktami, usługami lub wartościami ważnymi dla firmy do odbiorców. Wideo w Internecie ma nadal największe „wzięcie”. Oryginalny filmik reklamowy to jednak nie wszystko. Pamiętaj o jego odpowiedniej dystrybucji, uwzględniając swoją stronę internetową, media społecznościowe czy kanały streamingowe. Możesz pokusić się o wykupienie reklam, aby zwiększyć możliwość dotarcia do odbiorców.

Komu warto powierzyć wykonanie filmików reklamowych? Powinna to być firma, która przygotuje wideo od A do Z. Istotny jest pomysł, scenariusz, wykonanie, postproducja i system dystrybucji filmu. Tym wszystkim powinien zająć się jeden wykonawca.

Sprawdź pełną ofertę KrótkieFormy – produkcja filmów reklamowych

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł10 najlepszych dramatycznych momentów tenisowych w sezonie ATP 2023
Następny artykułPowód, dla którego zaczęłam grać w tenisa